Статті

Чому не можна їздити на нейтральній передачі накатом

Нейтральна швидкість на всіх коробках передач. Однак у різних видів трансмісій вона виконує різні функції. Наприклад, на механічній КПП «нейтраль» використовується для розмикання вихідного та вхідного валів. А ось в автоматичних КПП, за рідкісним винятком, «нейтраль» переводить у режим спокою багато механізмів, у тому числі масляний насос. Втім, і з МКПП у наш час все непросто.

1. Використання «нейтралі» у механічних коробках минулого

У автомобілях 1850-1970-х років за високих оборотах двигуна радикально збільшувалася температура мотора. У ті часи водяне охолодження справлялося з поставленим завданням погано, що призводило до википання рідини, що охолоджує. Тому багатьом водіям (особливо водіям вантажівок) доводилося їздити «ривками»: розгін на передачі – рух накатом на нейтралі. Рух накатом дозволяв охолодити двигун. Цьому на перший погляд нехитрому прийому їзди навчали у всіх автошколах. Агітував за нього практично кожен водійський інструктор. Крім того, нейтраль активно використовувалася водіям для короткочасних зупинок під час заведеного двигуна.

2. Використання «нейтралі» у механічних коробках сучасності

У наші часи автомобілі серйозно відрізняються від тих, що робили в минулому столітті. Навіть від тих, що робили ще у 1980-ті роки. Тому старі прийоми руху з використанням нейтралі в переважній більшості випадків для автомобіля відверто шкідливі. Все тому, що розвиток систем охолодження зробило крок серйозно вперед. Зокрема, була винайдена система мастила постійного тиску, що функціонує окремо від масляного насоса. Це означає те, що силові агрегати перестали боятися безперервної тяги. Нерідко високі обороти навіть корисні двигуну, оскільки чим вище, тим краще працює помпа, насос і вакуумний підсилювач. У наш час на машинах із «механікою» використовувати нейтраль рекомендується лише у разі зупинки.

3. Використання «надрали» в автоматичних коробках

У випадку з автоматичними коробками все складніше. Однак тут активувати нейтраль не потрібно навіть при зупинках. У класичному “автоматі” нейтральна передача потрібна лише для буксирування транспортного засобу на короткі відстані. Все тому, що передача моменту, що крутить, таких АКПП здійснюється через гідромуфту, яка допускає обертання валів без фізичного зачеплення. Більше того, використання нейтралі під час руху шкідливе, оскільки активація N переводить у режим спокою багато механізмів та масляний насос. Іншими словами, постійні перемикання між N і D змушують автоматичну коробку виконувати невластиву їй роботу і, у свою чергу, помітно прискорює знос трансмісії.

Винятком є ​​роботизовані автоматичні коробки, створені на базі механічних коробок, а також преселективні «роботи». У випадку з ними режим N можна і навіть потрібно використовувати на зупинках, тому що це дозволяє захистити диски зчеплення від перегріву.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Leave a Comment

View Comments

  • Використання «надрали» в автоматичних коробках - прикольно :)

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Nissan X-Trail готується до нового покоління у 2026 році: перші фото

Кросовер Nissan X-Trail, відомий у США під назвою Rogue, вже давно є ключовою моделлю бренду…

26.11.2025

Велика Британія запроваджує податок на електромобілі з 2028 року

У Великобританії з 2028 року введуть новий податок для власників електромобілів - він буде залежати…

26.11.2025

Toyota готує компактний Land Cruiser за привабливою ціною

На автосалоні JMS 2025 у Японії офіційно представили новий компактний позашляховик Toyota Land Cruiser FJ.…

26.11.2025

Чому в ЄС вчать відкривати дверцята авто дальньою рукою

На перший погляд здається, що відчинити дверцята авто - дрібниця. Але в Європі це вважають…

26.11.2025

Opel готує нове покоління Astra 2026 та Astra Sports Tourer

Німецька компанія Opel готується представити нове покоління компактних моделей Astra 2026 та Astra Sports Tourer.…

26.11.2025

Dacia Jogger отримала одну зірку Euro NCAP, але залишилася привабливою для сімей

Коли Dacia Jogger вперше протестували на Euro NCAP, він отримав лише одну зірку, бо виробник…

26.11.2025