Статті

Чому не можна їздити на нейтральній передачі накатом

Нейтральна швидкість на всіх коробках передач. Однак у різних видів трансмісій вона виконує різні функції. Наприклад, на механічній КПП «нейтраль» використовується для розмикання вихідного та вхідного валів. А ось в автоматичних КПП, за рідкісним винятком, «нейтраль» переводить у режим спокою багато механізмів, у тому числі масляний насос. Втім, і з МКПП у наш час все непросто.

1. Використання «нейтралі» у механічних коробках минулого

У автомобілях 1850-1970-х років за високих оборотах двигуна радикально збільшувалася температура мотора. У ті часи водяне охолодження справлялося з поставленим завданням погано, що призводило до википання рідини, що охолоджує. Тому багатьом водіям (особливо водіям вантажівок) доводилося їздити «ривками»: розгін на передачі – рух накатом на нейтралі. Рух накатом дозволяв охолодити двигун. Цьому на перший погляд нехитрому прийому їзди навчали у всіх автошколах. Агітував за нього практично кожен водійський інструктор. Крім того, нейтраль активно використовувалася водіям для короткочасних зупинок під час заведеного двигуна.

2. Використання «нейтралі» у механічних коробках сучасності

У наші часи автомобілі серйозно відрізняються від тих, що робили в минулому столітті. Навіть від тих, що робили ще у 1980-ті роки. Тому старі прийоми руху з використанням нейтралі в переважній більшості випадків для автомобіля відверто шкідливі. Все тому, що розвиток систем охолодження зробило крок серйозно вперед. Зокрема, була винайдена система мастила постійного тиску, що функціонує окремо від масляного насоса. Це означає те, що силові агрегати перестали боятися безперервної тяги. Нерідко високі обороти навіть корисні двигуну, оскільки чим вище, тим краще працює помпа, насос і вакуумний підсилювач. У наш час на машинах із «механікою» використовувати нейтраль рекомендується лише у разі зупинки.

3. Використання «надрали» в автоматичних коробках

У випадку з автоматичними коробками все складніше. Однак тут активувати нейтраль не потрібно навіть при зупинках. У класичному “автоматі” нейтральна передача потрібна лише для буксирування транспортного засобу на короткі відстані. Все тому, що передача моменту, що крутить, таких АКПП здійснюється через гідромуфту, яка допускає обертання валів без фізичного зачеплення. Більше того, використання нейтралі під час руху шкідливе, оскільки активація N переводить у режим спокою багато механізмів та масляний насос. Іншими словами, постійні перемикання між N і D змушують автоматичну коробку виконувати невластиву їй роботу і, у свою чергу, помітно прискорює знос трансмісії.

Винятком є ​​роботизовані автоматичні коробки, створені на базі механічних коробок, а також преселективні «роботи». У випадку з ними режим N можна і навіть потрібно використовувати на зупинках, тому що це дозволяє захистити диски зчеплення від перегріву.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Leave a Comment

View Comments

  • Використання «надрали» в автоматичних коробках - прикольно :)

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Названо розкрили приховані функції кнопки “Старт-Стоп”

Сучасні автомобілі оснащені безліччю розумних технологій, і навіть звичайна кнопка «Старт-Стоп» здатна на більше, ніж…

09.10.2025

Lexus готує оновлений кросовер TX із новим дизайном передньої частини

Lexus представив оновлену версію свого найбільшого кросовера TX, який дебютував у середині 2023 року. Ця…

09.10.2025

Mercedes-Benz представив новий електричний седан CLA 2026

Mercedes-Benz представив новий електричний седан CLA 2026 року, який стане першою моделлю бренду на новій…

09.10.2025

Чому заправляти автомобіль «до повного» іноді небезпечно

Заправка автомобіля "до повного" здається звичною, проте в деяких випадках може призвести до проблем. Сучасні…

09.10.2025

Верховна Рада розглядає систему штрафних балів для системних порушників ПДР

В Україні планують запровадити систему штрафних балів для водіїв, яка вже давно діє в країнах…

09.10.2025

Nissan оновив електрокросовер Ariya з футуристичним дизайном (ФОТО)

Nissan представив оновлений електричний кросовер Ariya, який відмовився від традиційної решітки радіатора на користь нової…

09.10.2025