Статті

Чому не можна їздити на нейтральній передачі накатом

Share

Нейтральна швидкість на всіх коробках передач. Однак у різних видів трансмісій вона виконує різні функції. Наприклад, на механічній КПП «нейтраль» використовується для розмикання вихідного та вхідного валів. А ось в автоматичних КПП, за рідкісним винятком, «нейтраль» переводить у режим спокою багато механізмів, у тому числі масляний насос. Втім, і з МКПП у наш час все непросто.

1. Використання «нейтралі» у механічних коробках минулого

У автомобілях 1850-1970-х років за високих оборотах двигуна радикально збільшувалася температура мотора. У ті часи водяне охолодження справлялося з поставленим завданням погано, що призводило до википання рідини, що охолоджує. Тому багатьом водіям (особливо водіям вантажівок) доводилося їздити «ривками»: розгін на передачі – рух накатом на нейтралі. Рух накатом дозволяв охолодити двигун. Цьому на перший погляд нехитрому прийому їзди навчали у всіх автошколах. Агітував за нього практично кожен водійський інструктор. Крім того, нейтраль активно використовувалася водіям для короткочасних зупинок під час заведеного двигуна.

2. Використання «нейтралі» у механічних коробках сучасності

У наші часи автомобілі серйозно відрізняються від тих, що робили в минулому столітті. Навіть від тих, що робили ще у 1980-ті роки. Тому старі прийоми руху з використанням нейтралі в переважній більшості випадків для автомобіля відверто шкідливі. Все тому, що розвиток систем охолодження зробило крок серйозно вперед. Зокрема, була винайдена система мастила постійного тиску, що функціонує окремо від масляного насоса. Це означає те, що силові агрегати перестали боятися безперервної тяги. Нерідко високі обороти навіть корисні двигуну, оскільки чим вище, тим краще працює помпа, насос і вакуумний підсилювач. У наш час на машинах із «механікою» використовувати нейтраль рекомендується лише у разі зупинки.

3. Використання «надрали» в автоматичних коробках

У випадку з автоматичними коробками все складніше. Однак тут активувати нейтраль не потрібно навіть при зупинках. У класичному “автоматі” нейтральна передача потрібна лише для буксирування транспортного засобу на короткі відстані. Все тому, що передача моменту, що крутить, таких АКПП здійснюється через гідромуфту, яка допускає обертання валів без фізичного зачеплення. Більше того, використання нейтралі під час руху шкідливе, оскільки активація N переводить у режим спокою багато механізмів та масляний насос. Іншими словами, постійні перемикання між N і D змушують автоматичну коробку виконувати невластиву їй роботу і, у свою чергу, помітно прискорює знос трансмісії.

Винятком є ​​роботизовані автоматичні коробки, створені на базі механічних коробок, а також преселективні «роботи». У випадку з ними режим N можна і навіть потрібно використовувати на зупинках, тому що це дозволяє захистити диски зчеплення від перегріву.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Leave a Comment

View Comments

  • Використання «надрали» в автоматичних коробках - прикольно :)

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Як визначити знос шин: експерти назвали головні сигнали

Стан шин має безпосередній вплив на безпеку водія та пасажирів, але багато хто не звертає…

19.03.2025

BMW обігнала Audi та Mercedes-Benz з продажу електромобілів

Баварський автовиробник продовжує зміцнювати свої позиції у преміальному сегменті електрокарів. У 2024 році BMW реалізувала…

19.03.2025

Volvo показала EX30 Cross Country на реальних фотографіях

Volvo розширює лінійку своїх кросоверів і готується вивести на ринок нову модель Volvo EX30 2025…

19.03.2025

5 важливих речей, які варто зробити з авто перед літом

З приходом весни автомобілістам слід замислитись не тільки про зміну шин, а й про технічне…

19.03.2025

Mazda показала оновлений кросовер CX-5 з усіх боків

Кросовер Mazda CX-5, що з'явився в 2011 році, відразу ж завоював звання популярної моделі, а…

19.03.2025

Позашляховик Mitsubishi Pajero Evolution отримав сучасний дизайн

Незважаючи на те, що Mitsubishi ще не підтвердила це офіційно, позашляховик Pajero повертається. Розробка автомобіля…

19.03.2025