Статті

Експерти пояснили, для чого потрібні підголовники в автомобілі

Більшість водіїв торкалися підголівника дуже давно. У пасажирів, які сідають в автомобіль, також не виникає думки відрегулювати підголівник. Деякі взагалі не знають про його функцію та необхідність регулювання.

Проте основна функція підголовників – не просто зручність для водія, а запобігання травмам голови та шиї при ДТП.

При сильному ударі в задню частину авто, сидіння різко переміщає тіло водія і пасажирів вперед. Тому завдання підголовників – перемістити голову одночасно з переміщенням тіла.

Якщо ж підголовника немає чи він неправильно відрегульований, то тіло різко переміщується вперед, а голова неконтрольовано закидається назад, що створює великий ризик перелому шиї.

Тому підголовники є дуже важливим елементом захисту водія. І вони повинні бути правильно відрегульовані. Якщо підголовники відрегульовані неправильно, то користі від них мало.

До автовиробників ставляться вимоги щодо обладнання автомобілів підголовниками. Проте більшість водіїв не приділяє жодної уваги правильному їх регулюванню, щоб запобігти травмам. Є ще і старі авто, в яких підголовники взагалі відсутні. Це є потенційно небезпечно!

В сучасних автомобілях функції безпеки постійно удосконалюються, проте на жаль більшість водіїв і пасажирів не використовують ці можливості для самозбереження при ДТП.

Зокрема, вони повинні бути підняті саме на рівень голови. Середня частина підголовника повинна бути розміщена орієнтовно на рівні вух водія чи пасажира. Якщо ріст не дозволяє, то потрібно підняти підголовник на максимально високий рівень. Якщо навпаки – то на мінімально можливий.

Важливим моментом є те, що підголовник повинен практично торкатись голови. Максимально допустима відстань, при якій підголовник захищає від можливої травми, становить не більше 9 см.

Тому, коли сідаєте в автомобіль, обов’язково відрегулюйте правильно підголовник під себе, щоб зменшити ризик травми.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota RAV4 втратила лідерство у рейтингу надійності: хто виявився кращим

Найкращий у світі кросовер — Toyota RAV4 — уже багато років зберігає статус глобального бестселера.…

12.11.2025

Renault виключив появу бензинових та гібридних версій R5, R4 та Twingo

Renault остаточно відмовився від випуску бензинових і гібридних версій моделей R5, R4 і Twingo, залишивши…

12.11.2025

Експерти розповіли, як розмір дисків і профіль шин впливають на авто

Під час вибору шин водії часто зважають на ширину протектора, висоту профілю та діаметр колеса.…

12.11.2025

В Україні посилюють покарання за їзду узимку на літніх шинах

З настанням холодів українським водіям варто подбати про сезонну зміну шин - літню гуму потрібно…

12.11.2025

Китай готує нові правила для швидких авто та електрокарів

У Китаї готуються запровадити нові правила, які можуть змінити звички власників швидких авто, особливо електрокарів.…

12.11.2025

Названо 4 головні помилки, через які іржавіє кузов авто

Лакофарбове покриття автомобіля - це як шкіра людини: воно першим захищає кузов від пошкоджень. Навіть…

12.11.2025