Статті

Експерти пояснили, для чого потрібні підголовники в автомобілі

Більшість водіїв торкалися підголівника дуже давно. У пасажирів, які сідають в автомобіль, також не виникає думки відрегулювати підголівник. Деякі взагалі не знають про його функцію та необхідність регулювання.

Проте основна функція підголовників – не просто зручність для водія, а запобігання травмам голови та шиї при ДТП.

При сильному ударі в задню частину авто, сидіння різко переміщає тіло водія і пасажирів вперед. Тому завдання підголовників – перемістити голову одночасно з переміщенням тіла.

Якщо ж підголовника немає чи він неправильно відрегульований, то тіло різко переміщується вперед, а голова неконтрольовано закидається назад, що створює великий ризик перелому шиї.

Тому підголовники є дуже важливим елементом захисту водія. І вони повинні бути правильно відрегульовані. Якщо підголовники відрегульовані неправильно, то користі від них мало.

До автовиробників ставляться вимоги щодо обладнання автомобілів підголовниками. Проте більшість водіїв не приділяє жодної уваги правильному їх регулюванню, щоб запобігти травмам. Є ще і старі авто, в яких підголовники взагалі відсутні. Це є потенційно небезпечно!

В сучасних автомобілях функції безпеки постійно удосконалюються, проте на жаль більшість водіїв і пасажирів не використовують ці можливості для самозбереження при ДТП.

Зокрема, вони повинні бути підняті саме на рівень голови. Середня частина підголовника повинна бути розміщена орієнтовно на рівні вух водія чи пасажира. Якщо ріст не дозволяє, то потрібно підняти підголовник на максимально високий рівень. Якщо навпаки – то на мінімально можливий.

Важливим моментом є те, що підголовник повинен практично торкатись голови. Максимально допустима відстань, при якій підголовник захищає від можливої травми, становить не більше 9 см.

Тому, коли сідаєте в автомобіль, обов’язково відрегулюйте правильно підголовник під себе, щоб зменшити ризик травми.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому небезпечні як високі, так і низькі оберти двигуна

Автомобільний двигун справді можна назвати серцем машини, і саме від правильного стилю його експлуатації залежить,…

30.08.2025

Новий Hyundai Tucson отримає гібридні силові установки та дизайн у стилі Santa Fe

Hyundai готує масштабне оновлення свого найпопулярнішого кросовера Tucson, який дебютує у другій половині 2026 року…

30.08.2025

Топ старих авто, які перевершують нові в комфорті та надійності

Сьогодні дилери часто пропонують машини без кондиціонера, з одним склопідйомником і маленьким двигуном. Все нове…

30.08.2025

Nissan готує нове купе для справжніх фанатів драйву

Актуальний Nissan Z з'явився у 2022 році. Разом з ним дебютувала його «заряджена» версія від…

30.08.2025

Volkswagen представив оновлений T-Roc із гібридною установкою

Volkswagen презентував друге покоління кросовера T-Roc, який уперше отримав гібридну силову установку. Оновлена модель стала…

30.08.2025

Audi готує електроспорткар між TT та R8

Audi готує яскраву прем'єру на автосалоні у Мюнхені, який стартує 9 вересня. Німецький бренд представить…

30.08.2025