Статті

Автоексперти розповіли, чи можна зменшити витрату палива взимку завдяки переходу на бензин із вищим октановим числом

Share

У холодну пору року витрата палива збільшується, тому деякі водії переходять на бензин із вищим октановим числом. Чи вдасться в такий спосіб знизити витрати та заощадити, розповіли експерти.

Поради щодо використання більш дорогого та якісного бензину в холодну пору року з метою економії беруть початок із радянських часів. Однак у ті часи високооктановий бензин мав у своєму складі тетраетилсвинець, який грав роль антидетонаційної присадки. При згорянні ця речовина виділяла більше енергії, що й підвищувало момент мотора. Завдяки цьому за мінусової температури вдавалося легше запустити двигун і швидше його прогріти.

Згодом виробники палива відмовилися від цієї присадки через її токсичність і почали застосовувати різні добавки на основі спиртів та ефірів. Після 2016 року вимоги до бензину ще більше посилилися: на заправках стали продавати паливо Класу 5 і 6. У такому бензині октанове число збільшується завдяки кисневмісним добавкам, які забезпечують детонаційну стійкість робочої суміші. Тобто вона не вибухає раніше в камерах згоряння.

Однак супутнім ефектом підвищеної теплотворності, як це спостерігалося у випадку з тетраетилсвинцем, такі присадки не мають. Завдання сучасного високооктанового бензину у тому, щоб захистити двигун від детонацій. Тому між бензином марки АІ-95 і марки АІ-98 не буде жодної різниці в динаміці, а момент, що крутить, буде відрізнятися максимум на 3% за рахунок кращого згоряння суміші.

Загалом експерименти з паливом не призведуть до задовільного результату. Найкраще їздити на тому бензині, який використовувався і влітку. Головне не переплутати літній бензин та зимовий. Справа в тому, що літні сорти бензину в холодну пору року випаровуються помітно гірше. Тому, як правило, вже у жовтні багато АЗС переходять на продаж зимових варіантів палива, в яких збільшено частку легких фракцій. Таке паливо відрізняється більшою економічністю у морози.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Небезпечні автотовари: які аксесуари краще не тримати в машині

Аксесуари для автомобілів, хоч і додають якоїсь стильності та зручності, можуть бути справжнім головним болем,…

18.01.2025

Як швидко відігріти замерзлий бачок: корисні поради для водіїв взимку

При низьких температурах рідина склоомивача в бачку автомобіля може замерзнути, що унеможливлює очищення лобового скла.…

18.01.2025

Електричний BMW M3 на платформі Neue Klasse: нові шпионські фото

Нещодавні шпигунські знімки підтверджують, що електричний BMW M3 адаптує кілька стильових елементів концепту Vision Neue…

18.01.2025

Чи потрібно оновлювати старе посвідчення водія на сучасне пластиков

Чи потрібно водіям обмінювати старе посвідчення водія з простими категоріями на нове, де вони розділені,…

18.01.2025

KIA розпочала тести свого нового електрофургона (ФОТО)

Електричний фургон KIA PV5 Turismo, що має дебютувати у 2025 році, нещодавно потрапив на шпигунські…

18.01.2025

Mercedes-AMG втрачає шанувальників V8 під час переходу на електромобілі

Mercedes -AMG стикається з непростим завданням: зберегти баланс між інноваціями та очікуваннями своїх лояльних клієнтів.…

18.01.2025