Статті

Автоексперти розповіли, чи можна зменшити витрату палива взимку завдяки переходу на бензин із вищим октановим числом

У холодну пору року витрата палива збільшується, тому деякі водії переходять на бензин із вищим октановим числом. Чи вдасться в такий спосіб знизити витрати та заощадити, розповіли експерти.

Поради щодо використання більш дорогого та якісного бензину в холодну пору року з метою економії беруть початок із радянських часів. Однак у ті часи високооктановий бензин мав у своєму складі тетраетилсвинець, який грав роль антидетонаційної присадки. При згорянні ця речовина виділяла більше енергії, що й підвищувало момент мотора. Завдяки цьому за мінусової температури вдавалося легше запустити двигун і швидше його прогріти.

Згодом виробники палива відмовилися від цієї присадки через її токсичність і почали застосовувати різні добавки на основі спиртів та ефірів. Після 2016 року вимоги до бензину ще більше посилилися: на заправках стали продавати паливо Класу 5 і 6. У такому бензині октанове число збільшується завдяки кисневмісним добавкам, які забезпечують детонаційну стійкість робочої суміші. Тобто вона не вибухає раніше в камерах згоряння.

Однак супутнім ефектом підвищеної теплотворності, як це спостерігалося у випадку з тетраетилсвинцем, такі присадки не мають. Завдання сучасного високооктанового бензину у тому, щоб захистити двигун від детонацій. Тому між бензином марки АІ-95 і марки АІ-98 не буде жодної різниці в динаміці, а момент, що крутить, буде відрізнятися максимум на 3% за рахунок кращого згоряння суміші.

Загалом експерименти з паливом не призведуть до задовільного результату. Найкраще їздити на тому бензині, який використовувався і влітку. Головне не переплутати літній бензин та зимовий. Справа в тому, що літні сорти бензину в холодну пору року випаровуються помітно гірше. Тому, як правило, вже у жовтні багато АЗС переходять на продаж зимових варіантів палива, в яких збільшено частку легких фракцій. Таке паливо відрізняється більшою економічністю у морози.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Nissan освіжив дизайн та оснащення свого найдешевшого кросовера

Nissan представив оновлену версію свого найдоступнішого кросовера Magnite, який зберіг характерний впізнаваний стиль. Зовнішність моделі…

25.08.2025

Туман на дорогах: яку помилку найчастіше роблять водії

В Україні все частіше трапляються тумани через різкі перепади температур, які вдень доходять до 15-20…

25.08.2025

Коли українським водіям варто міняти літні шини на зимові

Українським водіям варто заздалегідь подбати про сезонну заміну шин, адже саме від цього залежить безпека…

25.08.2025

Названо 9 найнадійніших Subaru з пробігом, які рідко виходять з ладу

Бренд Subaru, на відміну від інших японських виробників типу Toyota, далеко не завжди асоціюється з…

25.08.2025

Оновлений Hyundai Ioniq 5 отримає більше потужності, комфорту та дальності

У 2022 році електрокар Ioniq 5 2025 став першою моделлю Hyundai, що повернулася на японський…

25.08.2025

Audi представила новий Q3 Sportback 2026 з гібридною установкою

Audi представила Sportback-версію свого компактного кросовера Q3. Купеподібний Audi Q3 Sportback 2026 модельного року надійде…

25.08.2025