Статті

Автоексперти розповіли, чи можна зменшити витрату палива взимку завдяки переходу на бензин із вищим октановим числом

У холодну пору року витрата палива збільшується, тому деякі водії переходять на бензин із вищим октановим числом. Чи вдасться в такий спосіб знизити витрати та заощадити, розповіли експерти.

Поради щодо використання більш дорогого та якісного бензину в холодну пору року з метою економії беруть початок із радянських часів. Однак у ті часи високооктановий бензин мав у своєму складі тетраетилсвинець, який грав роль антидетонаційної присадки. При згорянні ця речовина виділяла більше енергії, що й підвищувало момент мотора. Завдяки цьому за мінусової температури вдавалося легше запустити двигун і швидше його прогріти.

Згодом виробники палива відмовилися від цієї присадки через її токсичність і почали застосовувати різні добавки на основі спиртів та ефірів. Після 2016 року вимоги до бензину ще більше посилилися: на заправках стали продавати паливо Класу 5 і 6. У такому бензині октанове число збільшується завдяки кисневмісним добавкам, які забезпечують детонаційну стійкість робочої суміші. Тобто вона не вибухає раніше в камерах згоряння.

Однак супутнім ефектом підвищеної теплотворності, як це спостерігалося у випадку з тетраетилсвинцем, такі присадки не мають. Завдання сучасного високооктанового бензину у тому, щоб захистити двигун від детонацій. Тому між бензином марки АІ-95 і марки АІ-98 не буде жодної різниці в динаміці, а момент, що крутить, буде відрізнятися максимум на 3% за рахунок кращого згоряння суміші.

Загалом експерименти з паливом не призведуть до задовільного результату. Найкраще їздити на тому бензині, який використовувався і влітку. Головне не переплутати літній бензин та зимовий. Справа в тому, що літні сорти бензину в холодну пору року випаровуються помітно гірше. Тому, як правило, вже у жовтні багато АЗС переходять на продаж зимових варіантів палива, в яких збільшено частку легких фракцій. Таке паливо відрізняється більшою економічністю у морози.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як розпізнати неякісне паливо та уникнути проблем із двигуном

Незважаючи на постійний контроль з боку відповідних органів, ризик заправки автомобіля неякісним паливом на АЗС…

04.12.2025

В Україні можуть скоротити термін дії водійських прав для людей старше 65 років

В Україні готуються зміни, які можуть істотно вплинути на життя літніх водіїв. У Верховній Раді…

04.12.2025

Audi готує оновлені Q4 e-tron та Q4 Sportback e-tron у 2026 році (фото)

У 2026 році електричні компактні автомобілі Volkswagen Group чекає велике оновлення, крім Skoda Elroq, яка…

04.12.2025

Як правильно зберігати шини між сезонними замінами

Двічі на рік автолюбителі змушені змінювати шини залежно від сезону, але не всі знають, як…

04.12.2025

BMW підігріває інтерес до електрокарів загадковим святковим тизером

BMW вирішила підігріти інтерес публіки до своїх електромобілів , випустивши загадковий святковий ролик. У центрі…

04.12.2025

Названо кросовери які американці не продають навіть через 15 років

Toyota RAV4 - один із найпопулярніших кросоверів у світі. Його успіх часто пояснюють репутацією довговічного…

04.12.2025