Статті

Автоексперти розповіли, чи можна зменшити витрату палива взимку завдяки переходу на бензин із вищим октановим числом

У холодну пору року витрата палива збільшується, тому деякі водії переходять на бензин із вищим октановим числом. Чи вдасться в такий спосіб знизити витрати та заощадити, розповіли експерти.

Поради щодо використання більш дорогого та якісного бензину в холодну пору року з метою економії беруть початок із радянських часів. Однак у ті часи високооктановий бензин мав у своєму складі тетраетилсвинець, який грав роль антидетонаційної присадки. При згорянні ця речовина виділяла більше енергії, що й підвищувало момент мотора. Завдяки цьому за мінусової температури вдавалося легше запустити двигун і швидше його прогріти.

Згодом виробники палива відмовилися від цієї присадки через її токсичність і почали застосовувати різні добавки на основі спиртів та ефірів. Після 2016 року вимоги до бензину ще більше посилилися: на заправках стали продавати паливо Класу 5 і 6. У такому бензині октанове число збільшується завдяки кисневмісним добавкам, які забезпечують детонаційну стійкість робочої суміші. Тобто вона не вибухає раніше в камерах згоряння.

Однак супутнім ефектом підвищеної теплотворності, як це спостерігалося у випадку з тетраетилсвинцем, такі присадки не мають. Завдання сучасного високооктанового бензину у тому, щоб захистити двигун від детонацій. Тому між бензином марки АІ-95 і марки АІ-98 не буде жодної різниці в динаміці, а момент, що крутить, буде відрізнятися максимум на 3% за рахунок кращого згоряння суміші.

Загалом експерименти з паливом не призведуть до задовільного результату. Найкраще їздити на тому бензині, який використовувався і влітку. Головне не переплутати літній бензин та зимовий. Справа в тому, що літні сорти бензину в холодну пору року випаровуються помітно гірше. Тому, як правило, вже у жовтні багато АЗС переходять на продаж зимових варіантів палива, в яких збільшено частку легких фракцій. Таке паливо відрізняється більшою економічністю у морози.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Tesla знизила ціну Model Y на 10 000 євро, але скоротила опції комфорту

Tesla представила спрощену та більш доступну версію Model Y для європейського ринку. Базова ціна нового…

21.10.2025

Названо головні помилки на заправці, які роблять майже всі водії

Кожен автовласник хоча б раз на день змушений відвідувати АЗС. Багато дій на станції виконуються…

21.10.2025

Як правильно зберігати літні шини взимку: поради експертів

З настанням холодів автолюбителям варто подбати не лише про зимову гуму, а й про правильне…

21.10.2025

Toyota представила свій найдешевший Land Cruiser: перші фото

Як і передбачали японські ЗМІ, цієї ночі відбувся офіційний дебют нового позашляховика початкового рівня від…

21.10.2025

Lamborghini готує 1000-сильний Urus: найпотужніший SUV у світі

Компанія Lamborghini, яка колись асоціювалася виключно з суперкарами, сьогодні впевнено зміцнила позиції у масовому сегменті…

20.10.2025

Новий Mercedes-Benz S-Class стане головним суперником BMW 7-Series (ФОТО)

Після багатьох років занепаду сегмент великих представницьких седанів не збирається поступатися натиску кросоверів і позашляховиків.…

20.10.2025