Статті

Автоексперти розповіли, чи можна зменшити витрату палива взимку завдяки переходу на бензин із вищим октановим числом

У холодну пору року витрата палива збільшується, тому деякі водії переходять на бензин із вищим октановим числом. Чи вдасться в такий спосіб знизити витрати та заощадити, розповіли експерти.

Поради щодо використання більш дорогого та якісного бензину в холодну пору року з метою економії беруть початок із радянських часів. Однак у ті часи високооктановий бензин мав у своєму складі тетраетилсвинець, який грав роль антидетонаційної присадки. При згорянні ця речовина виділяла більше енергії, що й підвищувало момент мотора. Завдяки цьому за мінусової температури вдавалося легше запустити двигун і швидше його прогріти.

Згодом виробники палива відмовилися від цієї присадки через її токсичність і почали застосовувати різні добавки на основі спиртів та ефірів. Після 2016 року вимоги до бензину ще більше посилилися: на заправках стали продавати паливо Класу 5 і 6. У такому бензині октанове число збільшується завдяки кисневмісним добавкам, які забезпечують детонаційну стійкість робочої суміші. Тобто вона не вибухає раніше в камерах згоряння.

Однак супутнім ефектом підвищеної теплотворності, як це спостерігалося у випадку з тетраетилсвинцем, такі присадки не мають. Завдання сучасного високооктанового бензину у тому, щоб захистити двигун від детонацій. Тому між бензином марки АІ-95 і марки АІ-98 не буде жодної різниці в динаміці, а момент, що крутить, буде відрізнятися максимум на 3% за рахунок кращого згоряння суміші.

Загалом експерименти з паливом не призведуть до задовільного результату. Найкраще їздити на тому бензині, який використовувався і влітку. Головне не переплутати літній бензин та зимовий. Справа в тому, що літні сорти бензину в холодну пору року випаровуються помітно гірше. Тому, як правило, вже у жовтні багато АЗС переходять на продаж зимових варіантів палива, в яких збільшено частку легких фракцій. Таке паливо відрізняється більшою економічністю у морози.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Верховна Рада готує суворі штрафи за гучні авто та мотоцикли

Верховна Рада готує жорсткі нововведення для власників гучних автомобілів та мотоциклів. У парламенті зареєстровано законопроєкт…

01.10.2025

ТОП-7 причин, чому робота на холостих обертах повільно вбиває автомобіль

Зимова зупинка автомобіля - поширене явище серед українських водіїв, але воно несе чимало ризиків для…

01.10.2025

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025