Статті

Про які проблеми з мотором автомобіля може говорити колір вихлопу

Колір вихлопних газів – це лакмусовий папірець, за яким можна зрозуміти, чи є проблеми з мотором і якого вони роду. Експерти роз’яснили правила такої колірної «діагностики». Інформує портал UaMotors .

З труби йде білий дим: якщо це спостерігається холодним ранком і виключно при прогріванні, то приводу для хвилювань немає. Однак якщо білий дим спостерігається при плюсовій температурі і навіть на прогрітому агрегаті, то є привід запідозрити відразу кілька неприємних поломок. Як варіант, в циліндри мотора може потрапляти антифриз або тосол. Саме охолоджуюча рідина і перетворюється при згорянні в білий дим.

Чорний дим з вихлопної труби дуже часто може вказувати про перезбагаченні паливо-повітряної суміші, це може бути викликано самими різними факторами. Найчастіше мова йде про несправності систем живлення, запалювання та управління уприскуванням. Якщо говорити простою мовою, то чорним дим стає через частинок сажі, продуктів неповного згоряння палива. Збільшений витрата палива, проблеми з запуском двигуна, його нестабільна робота і втрата потужності – є додатковими ознаками проблеми. Причини перезбагачення паливо-повітряної суміші можуть бути найрізноманітнішими і відрізняються в залежності від виду палива і наявності різноманітних датчиків.

Якщо з вихлопної труби йде синій, блакитний або сизий дим, то це ще один привід для серйозних побоювань. Найчастіше такий колір вказує на потрапляння масла в циліндри мотора, саме воно при згорянні дає такий відтінок. Одночасно з синюватим, масляним димом в такому автомобілі буде спостерігатися підвищена витрата масла. Проте, якщо синій або синьо-білий дим спостерігається тільки під час прогріванні мотора, а потім поступово зменшується або зникає, то приводів для хвилювання немає.

Якщо з силовим агрегатом все в порядку, то вихлоп повинен бути прозорим. Однак можна спостерігати і такі випадки, коли з вихлопу виходить дуже багато пара або навіть капає вода. На справному моторі це повинно проявлятися тільки при прогріванні. Коли ДВЗ досягає робочого стану, ці явища повинні зникнути.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чи шкодить мотору тривале стояння на холостих обертах

Холостий хід двигуна - тема, яка викликає багато суперечок в інтернеті. Скільки можна стояти на…

27.10.2025

Експерти нагадали, які помилки водії роблять перед зимою

За словами експерта, водії нерідко забувають перевірити стан охолоджувальної рідини перед настанням холодів. З часом…

27.10.2025

Рендери показали, яким може бути Hyundai Tucson 2026 року

Кросовер Hyundai Tucson залишається однією з найпопулярніших моделей корейського автовиробника, проте компанія може ризикнути з…

27.10.2025

Експерт розповів, як підготувати акумулятор до зими для продовження його служби

Взимку зростає навантаження на всі елементи автомобіля, зокрема й на акумулятор. Низькі температури значно уповільнюють…

27.10.2025

Коли водій має право не їхати на медичний огляд

Українські суди все частіше звертають увагу на законність дій поліції під час зупинки автомобілів. Показовим…

27.10.2025

Представлено оновлений Nissan Skyline: з’явилися перші фото

Компанія Nissan представила оновлення для легендарного Skyline, який досі продається в Японії як аналог знятого…

27.10.2025