Статті

Чому автовиробники навмисно погіршують керованість машин

Сучасні автомобілі, в тому числі, дуже дорогі вкрай нервово поводяться в асфальтових коліях, та й вивести машину із замету часом просто неможливо. При цьому експерти впевнені, що подібна тенденція буде тільки прогресувати. Давайте розберемося, чому так відбувається.

Почнемо з того, що зараз на багатьох машинах виробники намагаються ставити колеса побільше, а профіль шин робити поменше. Розрахунок простий: так будь-яка модель виглядає стильно. А оскільки яскравість дизайну виходить зараз на перший план, автомобільні маркетологи вдавиться, але не відмовляться від установки коліс великого діаметра. Це прямо впливає на результати продажів. Однак низькопрофільні шини дуже не люблять пощерблені і колійні дороги. Ось тому в коліях навіть преміальний седан починає штормити, немов човен в бурю.

Ще одна причина посередньої керованості – масова установка на сучасні автомобілі електропідсилювач керма. Чи не сперечаємося, в звичайних ситуаціях ЕУР виконує сою завдання чітко. А ось в екстремальних, скажімо, коли машину потрібно вивести з ритмічного заносу, вузол «закушує» вже після двох різких обертань “бублика”, і водій стає глядачем, не в силах що-небудь зробити. Якщо з перших двох спроб стабілізувати машину не виходить, доведеться приготуватися до удару або вильоту в кювет. Ну, а там – як пощастить.

Не будемо забувати і про особливості проектування сучасних транспортних засобів. Все частіше передній підрамник роблять кволим заради економії ваги, а в конструкції задньої підвіски використовують не мультіричажную схему, а пружну балку. Виробників можна зрозуміти.

Такими технічними рішеннями вони знижують витрати на виробництво. Та й в обслуговуванні балка дешевше. Але через спрощеної схеми переднього підрамника страждає жорсткість кузова, а бюджетна задня підвіска робить машину тряскою і валянням. Знову ж таки, це особливо сильно відчувається в швидкісних поворотах і в екстремальних ситуаціях.

Тенденцію змінити ми не в силах, так що доведеться тільки підлаштовуватися. Наприклад, перестати поспішати і навчитися їздити плавно.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Сезонна заміна шин в Україні: що дозволено та які штрафи пропонують

У 2025 році в Україні поки що немає нових обов'язкових правил щодо сезонної заміни шин,…

05.10.2025

Tesla підвищила запас ходу Model 3 для Європи завдяки новим батареям

Tesla оновила кілька версій Model 3 для європейського ринку, збільшивши їхній запас ходу завдяки новим…

05.10.2025

Наступне покоління Toyota Corolla здивує зовнішністю та малою витратою

Наступного року Toyota відзначатиме 60-річчя своєї знакової серії Corolla і, за прогнозами, використає цей ювілей…

05.10.2025

Топ-5 найкращих сімейних кросоверів 2025 року

Наші редактори підготували рейтинг п'яти найкращих сімейних кросоверів 2025 року, які підходять як для щоденних…

05.10.2025

В Європі обвал цін на електромобілі: Audi e-tron подешевшав утричі

Європейський ринок уживаних електромобілів переживає справжній ціновий обвал. Моделі, які ще кілька років тому продавалися…

05.10.2025

Lexus виходить на ринок електрокарів із седаном ZC, щоб змінити правила гри

Lexus готує новий електроседан ZC, який стане серійним втіленням концепту LF-ZC, представленого у 2023 році.…

05.10.2025