Статті

Фахівці розповіли, чому небезпечно їздити взимку на «нейтралці»

Перш за все фахівці нагадали, що в нейтральному положенні важеля трансмісії крутний момент не передається від двигуна колесам. Якщо ж натиснути на «газ» на заведеному автомобілі з нейтральною передачею, то машина не рушить з місця. Найчастіше «нейтралка» використовується на стоянці одночасно з «ручником», а також при буксируванні машини. Однак багато водіїв практикують їзду на «нейтрали», рухаючись накатом зі спусків і підкочуючись до світлофорів, заради економії пального.

Такий метод економії може підвищити навантаження на гальмівну систему. Особливо сильно це стає помітно під час затяжних спусків, адже гальмівні механізми при їзді на «нейтрали» перегріються, а ресурс колодок і гальмівних дисків, відчутно знижується. В результаті перегріву ефективність гальм знижується.

Небезпечно ще й те, що якщо різко натиснути на педаль гальма, то автомобіль, що їде накатом, може занести, а водій не матиме можливості контролювати машину за допомогою тяги. На включення передачі буде потрібно якийсь час, а діяти при втраті контролю над машиною необхідно моментально. На щодо сучасних машинах від цього може допомогти антипробуксовочна система і система стабілізації, проте краще не ризикувати.

При проходженні повороту на «нейтрали» керованість машини відчутно погіршується. Вся справа у втраті тягне сили, що допомагає заправити машину на віраж. Перекладаючи важіль КПП в нейтральне положення або навіть просто перемикаючись з однієї передачі на іншу при проходженні повороту, водій ризикує втратити керування.

На старих автомобілях, особливо карбюраторних, при переході на «нейтральну передачу» може відключитися двигун. Такі агрегати можуть стихнути при переході на холості оберти. А якщо відключення мотора буде поєднуватися з однією з вищеописаних ситуацій, то ситуація стає вкрай небезпечною.

На щодо сучасних машинах при переході на нейтральну передачу відключається ряд деяких елементів трансмісії. Зокрема, активні диференціали працюють тільки при включеній передачі. Відповідно, драйверський потенціал буде в кращому випадку ослаблений. А в гіршому машину, якщо вона йшла на високій швидкості, може просто викинути з траси.

Варто відзначити, все перераховане вище в меншій мірі стосується найбільш передових моделей, де електроніка визначає переключення на нейтраль і адаптує системи підтримки курсової стійкості. Проте, варто пам’ятати про правила зимової їзди – не лишайте автомобіль тяги в віражах (не тільки не перемикайтеся на «найтраль», але і не кидайте «газ») і здійснюйте плавні уповільнення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault готує оновлений електричний Twingo для Європи

Французька компанія Renault готує для Європи оновлений електричний Twingo 2026 року - компактний та практичний…

17.12.2025

BMW iX1 2027 показав новий стиль Neue Klasse і футуристичний салон

На європейських дорогах помітили оновлений BMW iX1 2027, який демонструє новий стиль Neue Klasse та…

17.12.2025

Mitsubishi готує Outlander Diamond Trail Edition із позашляховими можливостями

Компанія Mitsubishi, ймовірно, готує нову версію кросовера Outlander із більш вираженим позашляховим характером. Про це…

17.12.2025

ТОП-5 бюджетних авто в Україні, які дорого обходяться у ремонті

В Україні на вторинному автомобільному ринку особливо популярний бюджетний сегмент. Українці охоче купують недорогі машини,…

17.12.2025

Оновлений Tesla Cybertruck довів високий рівень безпеки на краш-тестах

Tesla Cybertruck після оновлень отримав престижну нагороду IIHS Top Safety Pick+ у США, що підтверджує…

17.12.2025

Volkswagen ID. Cross 2026 показав справжні форми на тестах майже без камуфляжу

Прототип Volkswagen ID. Cross 2026 знову помітили на тестах, цього разу майже без камуфляжу. На…

17.12.2025