Статті

Фахівці розповіли, чому небезпечно їздити взимку на «нейтралці»

Перш за все фахівці нагадали, що в нейтральному положенні важеля трансмісії крутний момент не передається від двигуна колесам. Якщо ж натиснути на «газ» на заведеному автомобілі з нейтральною передачею, то машина не рушить з місця. Найчастіше «нейтралка» використовується на стоянці одночасно з «ручником», а також при буксируванні машини. Однак багато водіїв практикують їзду на «нейтрали», рухаючись накатом зі спусків і підкочуючись до світлофорів, заради економії пального.

Такий метод економії може підвищити навантаження на гальмівну систему. Особливо сильно це стає помітно під час затяжних спусків, адже гальмівні механізми при їзді на «нейтрали» перегріються, а ресурс колодок і гальмівних дисків, відчутно знижується. В результаті перегріву ефективність гальм знижується.

Небезпечно ще й те, що якщо різко натиснути на педаль гальма, то автомобіль, що їде накатом, може занести, а водій не матиме можливості контролювати машину за допомогою тяги. На включення передачі буде потрібно якийсь час, а діяти при втраті контролю над машиною необхідно моментально. На щодо сучасних машинах від цього може допомогти антипробуксовочна система і система стабілізації, проте краще не ризикувати.

При проходженні повороту на «нейтрали» керованість машини відчутно погіршується. Вся справа у втраті тягне сили, що допомагає заправити машину на віраж. Перекладаючи важіль КПП в нейтральне положення або навіть просто перемикаючись з однієї передачі на іншу при проходженні повороту, водій ризикує втратити керування.

На старих автомобілях, особливо карбюраторних, при переході на «нейтральну передачу» може відключитися двигун. Такі агрегати можуть стихнути при переході на холості оберти. А якщо відключення мотора буде поєднуватися з однією з вищеописаних ситуацій, то ситуація стає вкрай небезпечною.

На щодо сучасних машинах при переході на нейтральну передачу відключається ряд деяких елементів трансмісії. Зокрема, активні диференціали працюють тільки при включеній передачі. Відповідно, драйверський потенціал буде в кращому випадку ослаблений. А в гіршому машину, якщо вона йшла на високій швидкості, може просто викинути з траси.

Варто відзначити, все перераховане вище в меншій мірі стосується найбільш передових моделей, де електроніка визначає переключення на нейтраль і адаптує системи підтримки курсової стійкості. Проте, варто пам’ятати про правила зимової їзди – не лишайте автомобіль тяги в віражах (не тільки не перемикайтеся на «найтраль», але і не кидайте «газ») і здійснюйте плавні уповільнення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як можна отримати штраф за обгін патрульного автомобіля

Щоб отримати штраф за обгін патрульного автомобіля, необхідно допустити адміністративне правопорушення: обігнати транспортний засіб, що…

02.10.2025

Як довести, що знак встановлено з порушенням і оскаржити штраф

Дорожні знаки є основою безпеки на дорогах, однак вони повинні встановлюватися відповідно до законодавчих норм…

02.10.2025

Tesla готує бюджетний кросовер Model Y Standard за $39 990

Останнім часом довкола Tesla активно ширилися чутки про можливу появу доступнішої моделі, яку багато хто…

02.10.2025

BMW 3 серії наступного покоління показали на нових зображеннях

BMW активно готує нове покоління свого найпопулярнішого седана - 3 серії. Завдяки шпигунським фотографіям вже…

01.10.2025

Чому надлишок оливи в двигуні небезпечний не менше, ніж її нестача

Багато автовласників бояться, що в двигуні може бракувати оливи, але не менш небезпечною є й…

01.10.2025

Автоексперт назвав 3 причини, через які псується моторне масло

Експерт наголошує, що моторне масло швидко втрачає свої властивості при інтенсивній експлуатації автомобіля, тривалому перебуванні…

01.10.2025