Статті

Чи варто заправляти авто бензином А-100: міфи та реальність

Бензин з октановим числом 100 приваблює багатьох власників сучасних автомобілів, адже його створено спеціально для турбодвигунів та моторів із прямим упорскуванням. Завдяки підвищеній стійкості до детонації двигун може працювати під великим навантаженням без ризику пошкоджень.

На потужних авто такий перехід справді відчутний: приріст може досягати 10-15% потужності, розгін скорочується майже на пів секунди, а витрати палива зменшуються на 5-6%. Додатковим плюсом є більша кількість миючих присадок, що підтримують чистоту паливної системи.

Втім, головним орієнтиром завжди залишається інструкція виробника. Якщо в документації вказано саме А-100, варто його використовувати. Якщо ж рекомендоване паливо – А-92 чи А-95, то переплата не матиме сенсу, адже електроніка звичайних моторів не “помітить” різниці, і ні економії, ні приросту динаміки ви не отримаєте.

Для старіших автомобілів використання А-100 може навіть нашкодити: через підвищену температуру згоряння зростає ризик перегріву й передчасного зносу деталей. Тому міський седан або кросовер, розрахований на А-95, не виграє від високооктанового бензину, а водій просто витратить зайві гроші.

Таким чином, користь від А-100 є лише у випадках, коли цього прямо вимагає виробник. В інших ситуаціях його використання перетворюється радше на дорогий експеримент, ніж на реальну вигоду.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Як захистити кузов автомобіля взимку: поради експертів

Зима для автомобіля - це справжня хімічна війна. Сніг і лід зверху, а знизу -…

31.10.2025

Чому навіть досвідчені водії потрапляють у ДТП і як цього уникнути

З кожним днем дороги стають все більш насиченими, поряд із новачками за кермом їздять водії…

31.10.2025

Toyota вперше показала наживо компактний Land Cruiser FJ (ФОТО)

Наприкінці жовтня Toyota розсекретила свій новий рамний позашляховик компактних розмірів, який має стати не лише…

31.10.2025

Volvo відклала повну відмову від ДВЗ до кінця 2030-х

Volvo скоригувала свої плани щодо повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння. Раніше компанія обіцяла перейти…

31.10.2025

Чому майбутнє за електромобілями під питанням: топ-5 непомітних проблем

Ми думали, що електромобілі врятують планету, але що, якщо вони лише приховують нові проблеми? Поки…

31.10.2025

Renault Duster більше не буде колишнім: гібрид, 4×4 та заводське ГБО

Duster більше ніколи не буде колишнім. Легендарний "народний" позашляховик, який довгі роки асоціювався з механічною…

31.10.2025