Статті

Автомеханік пояснив, чому заміна оливи на 10–15 тис. км шкодить двигуну

Багато водіїв вважають, що міняти моторну оливу потрібно через 10–15 тисяч кілометрів пробігу. Такий підхід є стандартним, проте автомеханік пояснив у розмові з журналістами, що він не завжди підходить для українських умов експлуатації.

Важливо розуміти, що тривалість служби оливи залежить не лише від пройдених кілометрів. У холодному кліматі, особливо взимку, моторна олива швидше втрачає свої властивості через довгі прогріви, простої у пробках та низьких температур. Навіть якщо показання одометра ледь змінилися, двигун був у роботі — отже, олива зазнавала навантажень та деградації.

На практиці важливіше враховувати час, а не лише кілометраж. В інших країнах використовують концепцію мотогодин – часу роботи двигуна, що дає більш точне уявлення про ресурс масла. Якщо в автомобілі є вбудований лічильник мотогодин – відмінно, а за відсутності – можна встановити окремий пристрій. Це допоможе вчасно змінювати масло, уникаючи формальних рамок по кілометражу та продовжуючи термін служби двигуна.

Особливо уразливі турбовані мотори, зокрема у китайських авто, які працюють на межі своїх можливостей. Вони перегріваються, олива густіє, накопичує сажу, що призводить до засмічень та швидкого зносу. В умовах міста, з короткими маршрутами та пробками, олива деградує ще швидше, що потребує більш частої заміни — приблизно кожні 7–8 тисяч кілометрів. Такий профілактичний підхід значно продовжує життя двигуна і скорочує ризик великих витрат у майбутньому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025