Статті

Як продовжити життя автоматичної коробки: 5 способів від фахівця

В наш час більшість автомобілів, що перебувають у користуванні у співвітчизників, оснащується АКПП. Сюди можна віднести класичні «автомати», «роботи» та варіатори. Примітно, що, незважаючи на розповсюдження таких коробок, більшість водіїв так і не навчилися ними правильно користуватися, внаслідок чого часто вони виходять з ладу раніше регламентованого терміну.

Отже, що потрібно, щоб автоматична трансмісія служила якнайдовше і не вимагала дорогого ремонту чи заміни? Правильно, мова йде про правильну експлуатацію, відсутність зайвого навантаження, а також своєчасне обслуговування. Перше, на що потрібно звернути увагу – це періодичність заміни олії. Які б рекомендації щодо цього не давав виробник, коробку завжди потрібно обслуговувати вчасно. Оптимально, якщо міняється олія раз на 50 — 60 тисяч кілометрів пробігу.

Як уже було сказано раніше, зайвий раз автомобіль із автоматичною трансмісією не варто навантажувати. По можливості водієві варто уникати різних буксирувань, транспортування масивних причепів, особливо у випадку з варіатором, а також завантаження машини максимум понад установлену споряджену масу. Як показує практика, класичні «автомати» до цього терплячіші. Якщо ж брати до уваги «роботи» та варіатори, то вони при великому навантаженні швидко витрачають свій ресурс.

На окрему увагу заслуговує правильний підхід до експлуатації КПП . У пробках і світлофорах дуже часто можна спостерігати, як власники машин з автоматичними коробками після зупинки відразу включають режим P. Будь-яка КПП має обмежений запас перемикань, і вкотре переводя селектор в «Паркінг», відбувається скорочення ресурсу трансмісії. На сучасних коробках це робити не потрібно, адже при зупинці вони самі переходять у режим очікування, поки вичавлюють гальмо.

Варто відзначити, що на багатьох сучасних ТЗ є ще функція автоматичного гальма стоянки, яка активується при зупинці, і чіпати зайвий раз трансмісію немає необхідності. Це стосується нетривалих простоїв у 40-60 секунд. Якщо зупинка передбачає більший період, можна перейти в «Паркінг». Також хотілося б поговорити про прогрівання трансмісії перед активним рухом. Про це, на жаль, багато хто забуває.

Будь-яка автоматична трансмісія потребує прогріву в перші хвилини руху. КПП, варто нагадати, гріються не на місці при запуску двигуна, а вже по ходу. Тому перші 5 — 10 хвилин після старту їм дається мінімальне навантаження. Останнє, на що варто звернути увагу, – це буксирування машини з автоматичною трансмісією. Якщо такий автомобіль зламався, потрібно пам’ятати про правило 50. ТЗ не можна при буксируванні розганяти більше 50 км/год і буксирувати на відстань більше 50 кілометрів безперервно. Зрозуміло, на момент буксирування КПП переводиться в сервісний режим N.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

У мережі з’явилися фото спрощеної Tesla Model Y 2026

У мережі з'явилися фотографії нової базової Tesla Model Y 2026, які, за чутками, ненадовго були…

02.10.2025

Новий великий кросовер Audi показали на перших фото

Інгольштадтський автогігант Audi готується представити свій новий флагманський кросовер Q9. Раніше проект залишався засекреченим і…

02.10.2025

На яких автомобілях Volkswagen встановлювали двигуни з пробігом понад мільйон

Сучасні автомобільні двигуни вже не розраховані на пробіги у мільйон кілометрів: несправності починають з'являтися після…

02.10.2025

Чому автовиробники масово відмовляються від дизельних двигунів

Ще десять-п'ятнадцять років тому дизель вважався символом економії та практичності: машини з "важким паливом" мали…

02.10.2025

Skoda планує випустити бюджетний спорткар

Skoda офіційно підтвердила вихід спортивної версії популярного хетчбека - Fabia 130, прем'єра якої запланована на…

02.10.2025

Ціни на китайські електромобілі в ЄС можуть зрости у 2025 році

Європейські країни дедалі активніше наслідують Францію та Великобританію, які обмежили доступ китайських електромобілів до програм…

02.10.2025