Здавалося б, нічого страшного, коли машина більшість часу стоїть під вікном і виїжджає лише раз на тиждень на дачу. Здається, що так вона менше зношується, має менший пробіг і більший ресурс. Але насправді все навпаки: такий режим експлуатації не продовжує життя авто, а поступово його вбиває, і чим сучасніша машина, тим швидше вона це відчуває. Автомобіль – не статуетка і не холодильник, його справжній стан залежить від руху. Без регулярної роботи страждають мотор, коробка, гальма, підвіска і навіть салон. Це відбувається повільно й непомітно, але невідворотно.
Першим у зоні ризику виявляється акумулятор, особливо взимку. Навіть новий і справний він втрачає заряд за кілька днів без руху через паразитні струми. І ось замість впевненого запуску ти чуєш лише клацання. Далі страждає двигун, адже короткі поїздки не дають йому прогрітися, через що конденсат не встигає випаруватися, олія не виходить на робочу температуру, а в паливній системі накопичуються залишки, що з часом призводить до нагару, запахів і навіть серйозних несправностей.
Гальмівні диски вкриваються іржею вже за тиждень простою, особливо взимку. Під час коротких поїздок вони не встигають очиститися, і водій отримує скрипи, вібрацію та нерівну роботу гальм, що з часом може вимагати заміни. Підвіска також страждає від бездіяльності: гумові елементи висихають, тріскаються і втрачають еластичність. Коробка передач, особливо варіатор чи робот, від таких пауз отримує окислення оливи, закисання деталей і проблеми з перемиканням. Не краще почувається і салон: сонце псує пластик і оббивку, волога викликає затхлі запахи, а кондиціонер без роботи швидко заростає грибком. Навіть шини можуть деформуватися від постійного тиску в одній точці, утворюючи “плоскі плями”.
На перший погляд, здається, що машина стоїть і нічого з нею не відбувається, але насправді проблеми накопичуються. Спочатку сідає акумулятор, потім олива швидше втрачає властивості, гальма починають рипіти, з’являються помилки в електроніці, а згодом і справжні поломки. Якщо автомобіль експлуатується рідко, то потребує іншого догляду: його потрібно заводити хоча б раз на кілька днів, виїжджати у повноцінні поїздки хоча б раз на тиждень, стежити за зарядом і роботою кондиціонера, контролювати гальма та тиск у шинах, а технічні рідини міняти за часом, а не за пробігом. Лише так можна зберегти ресурс машини, навіть якщо вона проводить більше часу на стоянці, ніж у русі.
У китайській провінції Аньхой помітили новий електроседан Volkswagen ID. Unyx 07 2026. Автомобіль середнього класу…
У 2025 році в Україні за перевищення швидкості передбачено штрафи від 340 до 1700 гривень…
В Європі знову розгортається дискусія навколо автопрому, і цього разу вона стосується не двигунів, а…
Помилитися колонкою легко: чужий автомобіль, оренда чи поспіх - і в бензобак може потрапити дизель.…
У деяких штатах США діють закони, які регулюють прогрів автомобіля та наявність снігу на кузові,…
Національне управління безпеки дорожнього руху США (NHTSA) розпочало розслідування, яке стосується тисяч автомобілів Ford Fiesta…
Leave a Comment