Статті

Чи безпечно змішувати бензин А-92 та А-95: пояснення експертів

Тема змішування бензину з різним октановим числом уже давно викликає суперечки серед водіїв. Частина вважає це безпечною і навіть доцільною практикою, тоді як інші попереджають про можливі хімічні ризики через несумісність присадок. Через це навколо питання утворилося чимало міфів і непорозумінь, тож варто розібратися, яка з думок найбільш обґрунтована.

Октанове число визначає здатність палива протистояти детонації – передчасному займання паливної суміші в циліндрах, що створює небезпечне навантаження на двигун. Саме через це важливо використовувати бензин із октановим числом, не нижчим за рекомендоване виробником. У сучасних авто передбачено системи, що можуть частково компенсувати такі процеси, але й у них є обмеження.

Деякі водії, недовіряючи якості пального на АЗС, навмисно заправляють бензин із вищим октановим числом або змішують, наприклад, А-92 та А-95, особливо якщо в інструкції до автомобіля вказано “не нижче 92”. У теорії це створює “запас” стійкості до детонації, хоча на практиці приріст потужності від такого підходу відчути практично неможливо.

Інші ж переконані, що змішування може спричинити розшарування пального або небажані хімічні реакції. Такі ризики дійсно існують, але причина криється не у відмінності октанового числа, а у складі конкретних присадок. У якісному бензині А-92 та А-95 зазвичай використовуються схожі компоненти, лише у різних концентраціях. Реакції, як-от випадання осаду заліза, можуть статися лише за участю заборонених речовин – наприклад, фероцену, який зазвичай трапляється у фальсифікованому або кустарному паливі.

Розшарування бензину можливе лише в дуже специфічних умовах – наприклад, при змішуванні етаноловмісного пального з традиційним, особливо за вологої погоди й температури близько 10 °C. Тоді водно-етанольна фракція може осісти на дні бака. Але це також не пов’язано з октановим числом, а з особливостями складу самого пального.

Практичні спостереження підтверджують, що при змішуванні бензину з різним октановим числом утворюється суміш, що має приблизне середнє арифметичне значення. Наприклад, при змішуванні 20 літрів А-92 з 20 літрами А-95 утворюється паливо з октановим числом близько 93,5. Хоча реальна залежність не завжди лінійна, відхилення будуть незначними.

У підсумку, більшість занепокоєнь щодо змішування бензину – перебільшені. Якщо ви використовуєте якісне паливо з надійних джерел, змішування А-92 і А-95 цілком допустиме. У певних випадках це навіть корисно – скажімо, коли автомобіль довго стояв без руху, й октанове число в баку могло знизитись через випаровування. Додавання свіжого пального вищого класу дозволяє стабілізувати ситуацію. Головне – уникати сумнівного бензину і заправлятись на перевірених АЗС.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як швидко пройти блокпост: поради для водіїв

Проїзд блокпостів в Україні став звичною частиною щоденних поїздок, але навіть стандартна перевірка може затягнутися,…

25.08.2025

Експерт пояснив, чому варто затискати кнопки склопідйомника

Багато водіїв не підозрюють, що їхній автомобіль має функції, що виходять за рамки звичайних можливостей.…

25.08.2025

Бюджетний седан Honda отримає спортивний стиль і нову платформу

Один із найдешевших автомобілів у лінійці компанії Honda – седан City – готується перейти у…

25.08.2025

Mercedes E-Class 2002 встановив рекорд пробігу понад 2,2 млн км

Седан Mercedes-Benz E-Class 2002 року встановив рекорд, здолавши понад 2,2 мільйони кілометрів. Автомобіль довгі роки…

25.08.2025

Чи має право поліція вимагати документи без доказів порушення ПДР

Поліція зупинила автомобіль нібито за порушення правил дорожнього руху, проте водій відмовився пред'являти документи, аргументуючи,…

25.08.2025

Як правильно перевірити двигун з великим пробігом без розбору

Особливо важливо перевіряти стан двигуна, коли пробіг автомобіля перевищує 200 тисяч кілометрів, а капітальний ремонт…

25.08.2025