Статті

Чи безпечно змішувати бензин А-92 та А-95: пояснення експертів

Тема змішування бензину з різним октановим числом уже давно викликає суперечки серед водіїв. Частина вважає це безпечною і навіть доцільною практикою, тоді як інші попереджають про можливі хімічні ризики через несумісність присадок. Через це навколо питання утворилося чимало міфів і непорозумінь, тож варто розібратися, яка з думок найбільш обґрунтована.

Октанове число визначає здатність палива протистояти детонації – передчасному займання паливної суміші в циліндрах, що створює небезпечне навантаження на двигун. Саме через це важливо використовувати бензин із октановим числом, не нижчим за рекомендоване виробником. У сучасних авто передбачено системи, що можуть частково компенсувати такі процеси, але й у них є обмеження.

Деякі водії, недовіряючи якості пального на АЗС, навмисно заправляють бензин із вищим октановим числом або змішують, наприклад, А-92 та А-95, особливо якщо в інструкції до автомобіля вказано “не нижче 92”. У теорії це створює “запас” стійкості до детонації, хоча на практиці приріст потужності від такого підходу відчути практично неможливо.

Інші ж переконані, що змішування може спричинити розшарування пального або небажані хімічні реакції. Такі ризики дійсно існують, але причина криється не у відмінності октанового числа, а у складі конкретних присадок. У якісному бензині А-92 та А-95 зазвичай використовуються схожі компоненти, лише у різних концентраціях. Реакції, як-от випадання осаду заліза, можуть статися лише за участю заборонених речовин – наприклад, фероцену, який зазвичай трапляється у фальсифікованому або кустарному паливі.

Розшарування бензину можливе лише в дуже специфічних умовах – наприклад, при змішуванні етаноловмісного пального з традиційним, особливо за вологої погоди й температури близько 10 °C. Тоді водно-етанольна фракція може осісти на дні бака. Але це також не пов’язано з октановим числом, а з особливостями складу самого пального.

Практичні спостереження підтверджують, що при змішуванні бензину з різним октановим числом утворюється суміш, що має приблизне середнє арифметичне значення. Наприклад, при змішуванні 20 літрів А-92 з 20 літрами А-95 утворюється паливо з октановим числом близько 93,5. Хоча реальна залежність не завжди лінійна, відхилення будуть незначними.

У підсумку, більшість занепокоєнь щодо змішування бензину – перебільшені. Якщо ви використовуєте якісне паливо з надійних джерел, змішування А-92 і А-95 цілком допустиме. У певних випадках це навіть корисно – скажімо, коли автомобіль довго стояв без руху, й октанове число в баку могло знизитись через випаровування. Додавання свіжого пального вищого класу дозволяє стабілізувати ситуацію. Головне – уникати сумнівного бензину і заправлятись на перевірених АЗС.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо головний недолік наддешевих автомобільних шин

Надто дешеві автомобільні шини можуть почати руйнуватися та кришитися вже після 10 тисяч кілометрів пробігу.…

16.10.2025

Експерти пояснили, як домішки в паливі можуть зруйнувати мотор

Багато водіїв навіть не підозрюють, наскільки небезпечним може бути неякісне паливо для двигуна їхнього автомобіля.…

16.10.2025

Експерт назвав відомі вади автомобілів Skoda

Навіть найбільш авторитетні автовиробники іноді допускають помилки, за які потім розплачуються власники автомобілів. Загалом продукція…

16.10.2025

Ford Mondeo отримає оновлення з елементами дизайну від Mustang (ФОТО)

У минулому Ford Mondeo був справжнім бестселером, зокрема й в Україні. Проте з часом попит…

16.10.2025

Nissan готує новий компактний, але місткий мінівен

Компанія Nissan завершує розробку нового субкомпактного мінівена, який поєднує компактні розміри з простором для сімейних…

16.10.2025

Mercedes тестує GLA нового покоління з рисами EQ і платформою для EV

Поблизу легендарного автодрому Нюрбургринг фотошпигуни помітили прототип найкомпактнішого кросовера Mercedes-Benz, який незабаром замінить поточний GLA.…

16.10.2025