Статті

Що робити, якщо відмовили гальма на авто з АКПП

Одна з найважливіших систем у будь-якому автомобілі – гальмівна, і вона потребує регулярного обслуговування. Проте навіть справні гальма іноді можуть підвести – особливо в критичний момент, наприклад, на високій швидкості та за кермом машини з автоматичною коробкою передач. Що ж робити в такій ситуації, аби уникнути аварії? Своїми порадами поділився інструктор із водіння.

Насправді повна втрата гальм – ще не кінець. Якщо водій не панікує та знає, як діяти, зупинити автомобіль можна навіть без робочої гальмівної системи. Але важливо пам’ятати: чим спокійніше та обережніше людина веде авто, тим більше шансів вчасно зреагувати на несправність. Водій, який не перевищує швидкість і тримає дистанцію, має більше можливостей уникнути ДТП.

Якщо ж гальма дійсно відмовили, а ви керуєте авто з “автоматом”, варіатором чи “роботом”, варто згадати про гальмування двигуном – навичку, яку викладають у автошколах. У ручному режимі КПП необхідно поступово знижувати передачі, аж поки авто не сповільниться настільки, щоб його можна було зупинити стоянковим гальмом.

Ручник має бути в справному стані: не зношені колодки, не розтягнутий трос. Адже саме він може стати останнім шансом уникнути зіткнення. При цьому на сучасних авто ручне перемикання передач доступне практично на будь-якому типі трансмісії, тож опція доступна більшості водіїв.

Коли починається гальмування двигуном, оберти мотора зростають, і це нормально. Силовий агрегат і коробка передач розраховані на подібні навантаження в екстрених випадках. Після зупинки буде не зайвим пройти позачергове технічне обслуговування, щоби перевірити, чи не виникли проблеми з двигуном або трансмісією.

У разі повільного зниження швидкості до 15-25 км/год уже можна обережно використовувати ручне гальмо. На мокрій або слизькій дорозі це потрібно робити обережно – активувати його кілька разів короткими імпульсами, аби уникнути заносу та втрати контролю над машиною.

Як тільки авто вдалося зупинити, слід викликати евакуатор. Іноді причина відмови гальм – просто повітря в системі. У такому разі достатньо прокачати механізми, натискаючи педаль гальма кілька разів поспіль. Але в будь-якому разі краще не ризикувати та звернутися до сервісу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Чи обов’язкові бризковики на авто і як оскаржити штраф

Не всі автомобілі зобов'язані мати бризковики чи грязезахисні фартухи, тому штрафи за їхню відсутність часто…

19.11.2025

Як діяти, якщо поліція зупинила без пояснень: поради експертів

Зупинка авто - це не примха поліцейського, а дія, яку закон дозволяє лише в конкретних…

19.11.2025

Porsche показала Cayenne Electric 2026: найпотужніший електрокар у своїй лінійці

Porsche представила свій новий флагман серед кросоверів - Cayenne Electric, який став найпотужнішим серійним автомобілем…

19.11.2025

5 причин, через які неправильна зарядка скорочує ресурс батареї електромобіля

Електромобілі вже звична картина на дорогах, але багато власників поводяться з ними як із телефонами…

19.11.2025

Renault та Geely готують великий гібридний кросовер Aurora 2

Компанія Renault разом із Geely готується запустити новий проект під назвою Aurora 2, який стане…

19.11.2025

Найпоширеніші помилки при заміні літніх шин і як їх уникнути

Багато водіїв вважають, що сезонна заміна шин обмежується поїздкою на шиномонтаж і зміною комплекту, але…

19.11.2025