Статті

Що робити, якщо відмовили гальма на авто з АКПП

Одна з найважливіших систем у будь-якому автомобілі – гальмівна, і вона потребує регулярного обслуговування. Проте навіть справні гальма іноді можуть підвести – особливо в критичний момент, наприклад, на високій швидкості та за кермом машини з автоматичною коробкою передач. Що ж робити в такій ситуації, аби уникнути аварії? Своїми порадами поділився інструктор із водіння.

Насправді повна втрата гальм – ще не кінець. Якщо водій не панікує та знає, як діяти, зупинити автомобіль можна навіть без робочої гальмівної системи. Але важливо пам’ятати: чим спокійніше та обережніше людина веде авто, тим більше шансів вчасно зреагувати на несправність. Водій, який не перевищує швидкість і тримає дистанцію, має більше можливостей уникнути ДТП.

Якщо ж гальма дійсно відмовили, а ви керуєте авто з “автоматом”, варіатором чи “роботом”, варто згадати про гальмування двигуном – навичку, яку викладають у автошколах. У ручному режимі КПП необхідно поступово знижувати передачі, аж поки авто не сповільниться настільки, щоб його можна було зупинити стоянковим гальмом.

Ручник має бути в справному стані: не зношені колодки, не розтягнутий трос. Адже саме він може стати останнім шансом уникнути зіткнення. При цьому на сучасних авто ручне перемикання передач доступне практично на будь-якому типі трансмісії, тож опція доступна більшості водіїв.

Коли починається гальмування двигуном, оберти мотора зростають, і це нормально. Силовий агрегат і коробка передач розраховані на подібні навантаження в екстрених випадках. Після зупинки буде не зайвим пройти позачергове технічне обслуговування, щоби перевірити, чи не виникли проблеми з двигуном або трансмісією.

У разі повільного зниження швидкості до 15-25 км/год уже можна обережно використовувати ручне гальмо. На мокрій або слизькій дорозі це потрібно робити обережно – активувати його кілька разів короткими імпульсами, аби уникнути заносу та втрати контролю над машиною.

Як тільки авто вдалося зупинити, слід викликати евакуатор. Іноді причина відмови гальм – просто повітря в системі. У такому разі достатньо прокачати механізми, натискаючи педаль гальма кілька разів поспіль. Але в будь-якому разі краще не ризикувати та звернутися до сервісу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Названо 5 трансмісій, які практично неможливо зламати

Не всі трансмісії однакові: одні ламаються вже після 100 000 км, інші ж здатні пережити…

28.10.2025

В мережі показали бюджетний Dacia Jogger 2026 у вигляді кросовера

Румунський бренд Dacia офіційно представив оновлений Jogger 2026 модельного року - одну з найпрактичніших моделей…

28.10.2025

Названо 9 автомобілів 2025–2026 років з найкращими результатами краш-тестів

Американський Страховий інститут дорожньої безпеки (IIHS) підбив підсумки нових випробувань і назвав дев'ять моделей 2025-2026…

28.10.2025

BMW X5 нового покоління отримав дизайн у стилі Neue Klasse (ФОТО)

На дорогах вже помітили BMW X5 2028 нового покоління, і тепер, коли камуфляж став менш…

28.10.2025

ЄС посилює стандарти викидів: гібридів чекають зміни правил і потенційні штрафи

Європейська влада поступово приходить до висновку, що повністю відмовитися від традиційних двигунів внутрішнього згоряння до…

28.10.2025

Honda готує найдешевший компактний кросовер на платформі PF2

Honda розробила нову модульну платформу PF2, яка підтримує різні силові установки - від гібридних до…

28.10.2025