Сьогодні в Китаї представлено близько 170 різних марок автомобілів. Незважаючи на свої розміри, КНР за показником співвідношення кількості нових автомобілів до чисельності населення поступається США і Західній Європі. Однак 5 китайських автокомпаній мають істотний глобальний потенціал і їх побоюються провідні зарубіжні автоконцерни.
Відкриває список MG – марка британського походження, яка працює в автомобільній промисловості майже 100 років, але з 2006 року перебуває під контролем Китаю. Автогігант SAIC є нинішнім власником бренду. Фактично продажі MG зросли з 3500 одиниць у 2013 році до приблизно 450 000 одиниць у 2022 році.
На другому місці – компанія BYD, яка набирає обертів у багатьох регіонах світу. Це один з найбільш швидкозростаючих автобрендів у світі, завдяки широкому асортименту гібридних і повністю електричних автомобілів, що підключаються.
Третій рядок дістався автоконцерну Geely, який можна назвати найзахіднішим з китайських брендів. Завдяки міцним зв’язкам з Volvo, що входить до групи Geely, цей бренд має доступ до конкурентоспроможних платформ і технологій, які відповідають європейським і північноамериканським стандартам.
Також до цього списку потрапила марка NIO. Якби не Tesla і німецькі преміальні бренди, NIO сьогодні легко могла б стати найбільшим гравцем в автомобілебудуванні. Проте, вона продовжує боротися з цими конкурентами і вже отримала звання “китайської Tesla” з більш широким асортиментом продукції, ніж у американської компанії.
І, нарешті, завершує рейтинг марка Baojun, яка почала свою глобальну експансію через Chevrolet. Ця компанія позиціонується як конкурентоспроможний бюджетний китайський бренд. Формула проста: автомобілі продаються по всьому світу з шильдиком основного партнера – Chevrolet.