Як виник бренд HiPhi
Бренд HiPhi, що з’явився 2017-го, належить китайському IT-стартапу Human Horizons. Компанія має намір не просто випускати електромобілі, а створити власну екосистему транспорту та розвивати безпілотні транспортні засоби.
На чолі компанії стоїть Дінь Леї, який раніше входив до складу топ-менеджменту Shanghai Volkswagen та SAIC. Віце-президент – Філ Мерт, який має досвід роботи у GM та Chrysler. Операційний директор Кевін Чен працював у Ford, GM та Borgward. Технічний директор Марк Стентон прийшов із концерну Jaguar Land Rover. У команді дизайнерів працює Ніколас Хьюет, який раніше брав участь у створенні концепту BMW Zagato Coupe. Виробництво моделей HiPhi здійснюється на потужностях Dongfeng та KIA у китайському Яньчені.
Перший концепт HiPhi 1 був представлений вже через два роки – 2019-го. Модель являла собою щось середнє між кросовером та мінівеном. Примітно, що серійний автомобіль зберіг майже всі елементи концепту, крім камер, які замінюють дзеркала заднього виду – вони заборонені в Китаї.
За перший рік продажів вдалося продати понад 6000 автомобілів. При цьому в Китаї модель обійшла з продажу Porsche Taycan і Audi e-tron.
Оснащення
Електрокар оснащений 600 різними датчиками, які дозволяють зв’язуватися з іншими учасниками руху, а також з розумною інфраструктурою. Однак зараз працюють не всі функції. Але і без них HiPhi X вражає набором опцій. Наприклад, модель оснащена електроприводом дверей, система якого оцінюватиме наявність перешкод і не відчинить двері ширше, ніж потрібно. Також автомобіль може впізнавати власника за допомогою камери, яка встановлена у боковій стійці.
Вже в базовій комплектації модель має матричні фари, які можуть проектувати на дорожнє полотно підказки навігатора. Також є функція демонстрації різних емодзи у блоках передньої оптики та задніх ліхтарів.
Електронікою управляє 6 мікропроцесорів, які об’єднані в гігабітну мережу – вона передає інформацію швидше, ніж CAN-шина. Крім цього, блоки управління аналізують вхідну інформацію та адаптуються під поведінку водія та пасажирів. Також із системою можна спілкуватися через голосового помічника, але в Україні він не працює.
Варто відзначити незвичайні задні двері. Вони мають дві секції. Перша відкривається проти ходу – як у Rolls-Royce. Друга піднімається нагору. При цьому система дозволяє відкрити верхню частину дверей лише у тому випадку, якщо на вулиці не йде дощ чи сніг. Закрити двері можна зсередини за допомогою натискання на кнопку або вичавивши педаль гальма.
Автомобіль оснащений віртуальною панеллю приладів діагоналлю 14.6”, центральним монітором мультимедіа 16.9”, а також пасажирським монітором 19.9”.
За промовчанням мультимедіа та все меню – китайською мовою. Але в Україні вже доступні англомовні прошивки.
Функції керування приладами на кермі реалізовані через сенсорні панелі. При цьому на водійських дверях встановлені звичні елементи регулювання дзеркал та керування склопідйомниками.
Передні крісла виконані у спортивному стилі. Вони мають широкий діапазон регулювань, а також підігрів, вентиляцію та масаж. Такий функціонал і в сидінь заднього ряду. Також для задніх пасажирів передбачено окремий клімат-контроль, органи управління яким встановлені на дверях.
Третій ряд не здається повноцінним через низьку стелю задньої частини автомобіля. Однак навіть дорослий пасажир невеликої комплекції зможе тут розміститися з комфортом.
Об’єм багажного відсіку – 204 л. Але якщо скласти крісла третього ряду, то вивільниться 616 л – з урахуванням рівної статі. Крісла другого ряду не складаються.
Технічні характеристики
HiPhi X – це електромобіль, який оснащений двома двигунами, що сумарно видають 598 кінських сил і 820 Нм крутного моменту. Очікується також і одномоторна версія. Модель оснащена 800-вольтовою електросистемою – як у Porsche Taycan. Місткість батареї – 98 кВт·год. Розрахунковий запас ходу – 500 км. Пневматична підвіска автоматично регулює дорожній просвіт у діапазоні від 163 до 180 мм. Автомобіль комплектується 22” колісними дисками.
Повнокероване шасі дуже зручне при маневруванні в обмежених просторах.
Силова установка потужністю 598 сил розганяє кросовер до стогнання за 3.9 с – це показники спортивних автомобілів з ДВЗ. При цьому прискорення відбувається плавно і водія не вдавлює в крісло.
При цьому слід зазначити налаштування стабілізуючої електроніки та контролю вектора тяги. Крутний момент розподіляється по осях і окремим колесам таким чином, що пробуксовок при прискоренні не відбувається навіть у разі попадання автомобіля на обмерзлу ділянку дороги.
При цьому автомобіль не душить спроби прискоритись при виході з повороту. Задня вісь не зривається в ковзання, а електрокар продовжує впевнено набирати швидкість, зберігаючи задану траєкторію.
Також варто сказати про високий рівень шумоізоляції – у салоні немає сторонніх шумів навіть після 100 км/год.
Ціна питання
Якщо судити по потужності електромоторів і набору опцій, то HiPhi X повинен як спорткар. Однак це не так – навіть із урахуванням вартості доставки автомобіля.
У Китаї за HiPhi X (залежно від комплектації) просять від 600 до 800 тисяч юанів.
Вартість можна порівняти з Mercedes-Benz EQS, проте китайська модель пропонує ширший список опцій. Також цей електрокар – рідкість, тому навіть у Москві на дорозі навряд чи вдасться зустріти таку саму машину. Крім того, HiPhi X має драйверські якості, якими не може похвалитися навіть Tesla.