Проте проблеми нестачі палива на ринку можуть виникнути не через генератори, а через відсутність можливості укладання короткострокових контрактів на європейському ринку. Так може статися через нестачу продукту внаслідок нафтового ембарго.
Чи буде дефіцит пального
Оскільки більшість українських трейдерів мають спотові, а не довгострокові чи середньострокові контракти на пальне, вони закуповують надлишки продукту, що залишаються після виконання основних контрактів. Проте, за словами економічного експерта Геннадія Рябцева, після ембарго 90% російської сирої нафти такого надлишку не може залишитися.
Якщо ж зменшення обсягів нафти буде більшим, в Україні може виникнути нестача палива. Тоді ціни і на бензин, і дизель піднімуться.
– зазначає експерт.
Чи можуть українські трейдери змінити тактику
Поки що українські компанії все ще можуть укласти довгострокові контракти, проте, за словами Геннадія Рябцева, у них немає стимулів для цього.
Стимулів немає, оскільки держава зняла це питання з порядку денного, хоча це небезпечно в ситуації, що склалася, – пояснює експерт.
Наскільки змінилися ціни на пальне
Подорожчання розпочалося у другій половині листопада і припало на день масованих ракетних атак росіян 15 листопада. З того часу середньозважена ціна бензину A-95+ збільшилася з 49,97 до 52,19 гривні. Бензин A-95 коштує 51,44 гривні, тоді як раніше ціна становила 49,43 гривні. Середня ціна А-92 складає 51,25 гривні, тоді як місяць тому вона була на рівні 47,83 гривні.Дизельне паливо зросло у ціні на 56 копійок. Наразі його ціна становить 54,91 гривні. Середньозважена ціна автогазу в середині листопада становила 28,72 гривні, тоді як зараз 29,17 гривні.