Електромобілі та проблеми з електропостачанням: як проїхати більше на одній повній зарядці акумулятора

Час читання: 3 хв.
0

Зараз Україна зазнає численних атак на елементи енергетичного сектора. І тому спостерігаються періодичні перебої з електропостачанням. Якщо для користувачів енергії це проблеми побутового рівня, то для власників електромобілів це ще й проблема пересування, повідомляють Hotline .

Так що ще гостріше виникає одвічне питання: як максимально збільшити дистанцію пробігу на одному повному заряді акумулятора електромобіля? Ми підкажемо кілька порад!

1. Використовуйте екорежим

Реклама

Порада зрозуміла, проста, логічна — вона є на поверхні! Але від цього не стає менш вагомим.

Майже всі електромобілі мають екорежим, що дозволяє збільшити дистанцію пробігу. Зазвичай цей режим обмежує потужність двигуна, через що знижується інтенсивність прискорення електромобіля. Буває, що екорежим також лімітує максимальну швидкість, адже рух високої швидкості потребує багато енергії. Іноді навіть активація екорежиму впливає на роботу обігрівача салону (аналогічно кондиціонеру), адже це споживачі енергії.

Крім того, активація екорежиму може впливати на підвищення рівня рекуперації енергії, щоб електромобіль збирав якнайбільше енергії при уповільненні та гальмуванні.

Зазвичай екорежим має окрему кнопку активації або є одним із варіантів серед кількох режимів руху (такий перемикач позначають Drive Mode). Також деякі електрокари дозволяють навіть створити власні налаштування екорежиму: вибрати максимально допустиму швидкість, рівень рекуперації і т.д.

2. Плануйте маршрут руху

Зазвичай найбільш економний маршрут руху для звичайного автомобіля передбачає великі відкриті проспекти, де можна рухатися з досить високою швидкістю, що встановилася і майже не гальмуючи на світлофорах. Але у випадку з електромобілем діють інші правила. Він споживає більше енергії на високій швидкості, тому її слід уникати. Але й уміє накопичувати енергію на схилах і при гальмування перед світлофорами, тому вони не є проблемою: так що їх можна не уникати.

Тому подивіться звичні маршрути руху. Можливо, знайдете більш сприятливі альтернативи.

3. Плануйте свій рух

Не лише маршрут, а й рух. Поради прості: максимально плавні прискорення та прогнозування ситуації вперед, щоб зменшити гальмування. Найкращим варіантом є орієнтуватися не тільки на автомобіль попереду, а й переглядати ситуацію на 2-3 автомобілі вперед: хто починає гальмувати, куди перебудовується. Ці поради актуальні не лише для електромобілів, а й для автомобілів загалом.

А ось порада про середню інтенсивність гальмування важлива саме для електромобілів. Справа в тому, що можливості рекуперації обмежені, тому якщо занадто сильно гальмувати, то частину роботи візьмуть на себе штатні гальма електромобіля. А це означає, що частина потенційної енергії була втрачена і пішла на нагрівання гальма та стирання колодок. Отже, найкраще гальмування для електромобілів – це гальмування з такою інтенсивністю, яку дозволяє реалізувати рекуперацію без застосування гальм. Деякі електромобілі дозволяють виконати повну зупинку (швидкість до нуля) тільки з використанням системи рекуперації енергії. Це означає, що електромобіль під час уповільнення зібрав усю енергію, яку тільки зміг.

Хоча, звичайно, при екстреній ситуації та необхідності різкої зупинки потрібно використовувати гальма на повну, а не думати про рекуперацію та прибирання енергії.

4. Попрацюйте з шинами та вагою

Сьогодні для електромобілів вже існують свої спеціальні шини зі зниженим опором коченню. Вони дозволяють зменшити витрати енергії на рух і, відповідно, на однаковій кількості енергії можна буде проїхати велику дистанцію. Однак зараз уже не треба говорити про вибір шин — працюємо з тим, що є.

Рекомендації виробника щодо дозволеного тиску зазвичай вказані на табличці-наклейці на стійках кузова. Їх видно при відчинених дверях. Орієнтуйтесь на тиск при максимальному завантаженні: на табличці буде намальовано 3-5 осіб та/або багато валіз.

Зверніть увагу, що збільшення тиску в шинах може призвести до погіршення комфорту – електромобіль стане більш жорстким на нерівностях.

5. Прогрівайте та заряджайте електромобіль вчасно

Слід зауважити, що обігрівач салону в електромобілі – дуже великий споживач енергії, порівняно з самим електромотором. Адже електромотор працює на пікову потужність лише у деякі проміжки часу. Далі він працює із невеликою потужністю, а іноді взагалі не споживає енергію. А обігрівач салону тягне електроенергію постійно – скільки триває мандрівка та включений клімат-контроль.

Тому варто заздалегідь подбати про температурний комфорт. Необхідно виставити таймер, коли орієнтовно плануєте початок подорожі. На той час електромобіль сам прокинеться і прогріє салон, використовуючи енергію від розетки, а не енергію з акумулятора. Надалі витрата енергії на підтримку вже встановленої температури в салоні буде набагато меншою, ніж у перші хвилини поїздки, коли задубілий салон потрібно прогріти.

До речі, аналогічне правило стосується і кондиціонера та охолодження салону влітку – робіть це завчасно!

Майже всі електромобілі мають функцію початку зарядки за графіком. Це зручно, щоб електромобіль сам увімкнувся і почав заряджатися, наприклад, опівночі без участі власника. Зазвичай вночі немає проблем із постачанням електроенергії, а за нормального функціонування енергосистеми України бувало й навпаки — був навіть невеликий надлишок.

Слід зазначити, деякі електромобілі мають технологію V2L (Vehicle to Load) або V2H (Vehicle to Home). Тобто вони можуть не тільки приймати енергію у власний акумулятор, а й віддавати її для живлення вдома. Це потребує специфічної конструкції електромережі будинку. Однак якщо ви це вже зробили, то, відповідно, і так добре дізналися можливості власного електромобіля навіть без наших порад.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!