У Парижі проходить міжнародний автосалон, в рамках якого свої новинки представили китайські компанії BYD, Ora та Wey, що належать Great Wall, поки що маловідомі Leap Motor і Seres. І це не просто демонстрація своїх можливостей, це новинки, які можуть стати альтернативою електрокарам європейських брендів. І останні вже побоюються “китайців”.
Генеральний директор Stellantis Карлос Таварес вважає, що китайські автомобілі, що продаються в Європі, повинні оподатковуватись такими ж податками, як європейські автомобілі, що поставляються до Китаю. При ввезенні машин до ЄС китайські компанії сплачують 10-відсоткове мито, тоді як європейські, експортуючи свою продукцію до Піднебесної, оподатковуються від 15 до 25%.
Однак для підвищення тарифів, каже Таварес, потрібна консолідація більшості учасників ринку. Але навіть це може виявитися не зовсім ефективною політикою, оскільки, на думку топ-менеджера, китайці можуть розпочати бізнес у Європі собі на збиток, щоб зайняти вигідні позиції, а потім уже посилити експансію.
По-друге, один із найсильніших промислових центрів Європи – Німеччина – може не погодитися приєднатися до “союзу порятунку” автомобільної галузі ЄС, оскільки німецькі компанії тісно пов’язані з Китаєм, який виступає не лише постачальником комплектуючих, а й найбільшим ринком.
Третій момент, який може зіграти проти європейців: чуйність китайського споживача, який на санкції відповість бойкотом та перестане купувати машини з-за кордону.
В даний час, згідно з звітом, опублікованим екологічною групою Transport & Environment, на китайські бренди припадає 5% ринку електромобілів у Європі.