Фахівці Інституту досліджень авторинку вирішили розповісти, чого варто очікувати із цінами на машини в Україні.
Зваживши всі чинники, експерти дійшли таких висновків:
— Різке підвищення вартості (на 40%) долара США, а саме в цій валюті прийнято встановлювати ціни на автотранспорт в Україні, спричинить пропорційне зниження купівельної спроможності населення, яке переважно отримує доходи в гривні. Це в свою чергу спричинить зміщення фокусу покупців на ще більш дешеві автомобілі, ймовірно з переміщенням піку найвищої активності торгів в діапазоні $3 000-4 000. Зараз цей пік знаходиться в діапазоні $4 000-5 000 (8,8% вторинного ринку легкових авто) ;
— триватиме практика «крапельних продажів», коли окремі власники під тиском обставин будуть змушені вдаватися до суттєвого зниження цін на свої автомобілі, проте частота таких випадків зменшуватиметься;
— Потреба в мобільності та недостатня доступність громадського транспорту утримуватиме попит на надбюджетні ($1 000-$3 000) та бюджетні ($3 000-$6 000) легковики з пробігом на високому рівні, що у свою чергу утримуватиме ці сегменти від загального зниження цін у них;
— У зв’язку зі зниженням темпів імпорту та одночасним зростанням цін у країнах ЄС та загальним підвищенням рівня ставок на страхових аукціонах у США та збільшення витрат на доставку, на легковики у ціновому сегменті $7 000+ зниження цін не передбачається, а у групі $10 000+ можливе їхнє зростання;
– На ринку може утворитися “застійний” кластер автомобілів, що споживають велику кількість пального. З одного боку, на них не буде великого попиту через зростання цін на пальне, а з іншого — власники таких машин не будуть готові поспішно продавати їх за істотно зниженими цінами. Тому такі машини можуть просто довго «зависати» у продажу. Їхня частка, за оцінками експертів, може становити до 10% українського ринку.