Українцям розповіли, чого чекати з цінами на пальне найближчим часом

Час читання: < 1 хв.
0

За місяць після ліквідації держрегулювання цін на пальне, черги на АЗС помітно скоротилися, а нафтопродукти почали дешевшати. Втім, ситуація залишається напруженою: мережі АЗС бояться накопичувати ресурс через ризики ракетних ударів, а вартість транспортування зросла в рази, повідомляють у ТСН .

Експерти вирішили спрогнозувати ситуацію із цінами на пальне найближчим часом.

Так, оптові ціни наприкінці червня впали до 50 грн/л дизеля та до 47–48 грн/л бензину, за даними Upeco. Для порівняння: 17 травня, коли уряд вирішив скасувати держрегулювання, оптові ціни дизеля були 62–65 грн/л, бензину – 55 грн/л.

Реклама

У червні середні роздрібні ціни на АЗС трималися на одному рівні – 57 грн/л дизеля та 52 грн/л бензину. Отже, оптові ціни вперше за майже три місяці впали нижче за роздрібні. Тепер продавати паливо в роздріб стало вигідно, тому пропозиція на заправках збільшуватиметься, а ціни знижуватимуться, каже аналітик Upeco Олександр Сіренко.

За словами Сиренка, найближчими днями середні роздрібні ціни знизяться на 1–2 грн, до 50 грн/л бензину та 55–56 грн/л дизеля, якщо не відбудеться істотних змін. А ось, як зазначив один із власників мережі Дмитро Леушкін, поточна динаміка наповнення ринку дозволяє знизити ціни протягом 2-3 тижнів до рівня 53-54 грн/л дизеля та 49 грн/л бензину.

Лєушкін також зазначив, що у Польщі, Болгарії, Словаччині, звідки Україна імпортує пальне, середня оптова ціна дизеля — 40 грн/л за літр.

«Вартість фрахту бензовозу, наприклад, з Дніпра до ЄС і назад коштує €7 500, що у 4 рази дорожче, ніж торік, каже він. Така вартість перевезення збільшує кінцеву ціну літра пального на 10 грн. плюс 3 грн. націнка оператора АЗС», – зазначив Леушкін.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!