Така ситуація склалася вперше за останні 75 років. Одночасно зупинено близько десятка російських автозаводів.
Зокрема, на травневі “канікули” мінімум на 2-3 тижні нещодавно пішли відразу чотири автомобільні підприємства — Haval, Mazda Sollers, УАЗ і “Автотор”. Причому робітникам останнього заводу запропонували садити картоплю замість збирання машин.
Причини зупинення цих підприємств називають різні: на одних заводах керівництво визнає нестачу комплектуючих для складання через санкції, на інших — говорить про ремонт і налагодження складального обладнання.
Не працює й АВТОВАЗ: за планом завод після 20-денного простою мали запустити 24 квітня, але конвеєри в Тольятті пропрацювали кілька днів і знову зупинилися — тепер до 16 травня. Там готуються до випуску “спрощених” версій Lada Granta й Niva без ABS, подушок безпеки та сучасної електроніки — їх анонсують із червня. А ось підприємство в Іжевську, де збирають Lada Vesta, зупинилося до серпня-вересня.