Нові автомобілі знову стануть дорожчими – детальніше

Ціни на всі матеріали, що використовуються у виробництві, постійно зростають.

Час читання: 3 хв.
0

Автомобільна промисловість бореться з нестачею напівпровідників більше року. Проблема з постачанням мікрочіпів – ключового компонента для нових автомобілів – викликає величезні перебої у світовому виробництві і, отже, впливає на продаж. Однак ця криза може бути не єдиною спадщиною пандемії та ситуації 2020 року.

Раптове відновлення світової економіки супроводжується зростанням цін на всі сировинні товари. Результат видно на інших ринках, починаючи з ринку нерухомості. І, швидше за все, незабаром це стосуватиметься автомобілебудування.

Однак, щоб зрозуміти вплив зростання цін на сировинні товари, нам необхідно зрозуміти принцип виробництва автомобіля. Помиляється кожен, хто думає, що машина – це «просто купа чотириколісного металу». Технологічні досягнення останніх 20 років зробили автомобілі безпечнішими, легкими, менш забруднюючими довкілля, але при цьому набагато складнішими.

Реклама

Сталь, як і раніше, становить понад 80% ваги автомобіля і використовується для виготовлення кузова, шасі, коліс, двигуна, дверей, капота та багажника. Щоб зробити машину із 5 дверима, знадобиться близько 900 кг сталі. Справа в тому, що все більше і більше нових автомобілів роблять із алюмінію, який має ті ж якості, що й сталь, але важить на 50 кг менше. Його використання збільшилося на 80% за останні роки, і крім корпусу цей метал використовується для багатьох компонентів блоку циліндрів.

Магній на 33% легший за алюміній і використовується для деяких частин тіла або (у більш спортивних моделях) для зменшення ваги коліс і поліпшення динамічних характеристик автомобіля. Далі йдуть композитні матеріали, такі як пластмаси, які необхідні для деяких кузовних панелей та інтер’єру. Вони становлять 8% від загальної ваги автомобіля.

На цьому перелік сировини не закінчується. 

У меншій мірі для збирання сучасного автомобіля потрібно багато інших матеріалів. Деякі з них стають дедалі рідшими і, отже, дорожчими. Найвідомішими і широко використовуються є вуглецеве волокно, титан і літій. Вуглецеве волокно насправді не є сировиною, оскільки воно проходить через різні виробничі процеси, але широко використовується в кузовах спортивних моделей через свою міцність і легкість.

Властивості тепловідведення титану дозволяють зробити деякі компоненти, такі як вихлопна система, клапани та вали, більш міцними та ефективними. Нарешті, літій – один із ключових компонентів акумуляторів електромобілів. Свинець (присутня в деяких легкосплавних дисках та батареях), мідь і золото (присутня в електричних ланцюгах) та два надзвичайно рідкісні елементи – родій та паладій – доповнюють ряд рідкісних та дорогих матеріалів, що використовуються у нових автомобілях. Останні, що використовуються в невеликих кількостях, входять до складу каталізаторів і виявляються навіть дорожчими за золото.

Все це підводить нас до суті питання – ціноутворення. За даними Trading Economics, минулого року ціни зросли майже на всі товари. Наскільки точно підрахувати складно, тому що це відбувається постійно, і, крім того, їхня вартість розраховується у різних одиницях чи валютах.

Проте, деякі тенденції вже помітні. 

Сталь подорожчала на 19% порівняно з тим же періодом 2020 року і зараз торгується на рівні, який постійно нижчий від свого пікового значення у вересні минулого року. Алюміній знаходиться на найвищому рівні з 2011 року і виріс на 36% минулого року, тоді як магній досяг рекордного рівня у вересні і зараз майже вчетверо дорожчий, ніж у середньому за останні вісім років.

Золото та мідь також досягли найвищого рівня з 2011 року: перше (на щастя) впало на 4% з початку року, а друге зросло на 24%. Свинець залишався стабільним протягом останніх місяців, але зріс на 28% за останні 365 днів, а паладій вдвічі дорожчий, ніж у 2018 році, за середньої ціни понад 2000 доларів за унцію.

Титан (який також використовується переважно в авіаційній промисловості) знову почав зростати, досягнувши рекордних значень з 2013 року. Родій знижується, але залишається найдорожчим металом, який використовується в автомобілях, його вартість складає близько 14 000 доларів за унцію. Зрештою, є літій, який використовується дедалі частіше з появою електромобілів, кількість яких зросла на 400% з останнього кварталу 2020 року.

Які наслідки для клієнтів?

Як це все вплине на автомобільний світ? Як і раніше, важко сказати, але здається ймовірним, що збільшення цих виробничих витрат може в кінцевому результаті призвести до підвищення ціни для клієнтів. Виробники (як і будь-який інший бізнес), звісно, ​​не збираються знижувати рентабельність кожної моделі. Тому зростання витрат має супроводжуватися зростанням цін як електричні, і на звичайні автомобілі.

Наскільки більшим буде це збільшення? Як і раніше недостатньо даних, щоб розрахувати точне середнє значення, але, порівнюючи ціну нового автомобіля сьогодні та його еквівалент протягом року чи двох, мають бути відмінності, які не принесуть користі портфелям клієнтів.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!