Головна Новини Обмеження швидкості до 30 кілометрів на годину: чи можливо це в Україні

Обмеження швидкості до 30 кілометрів на годину: чи можливо це в Україні

Час читання: 3 хв.
0

У Парижі нещодавно обмежили швидкість руху транспорту на дорогах до 30 кілометрів на годину. Таке рішення має зменшити кількість викидів та покращити екологічну ситуацію, а також сприяти підвищенню безпеки.

Вказаний експеримент раніше також запровадили у низці інших європейських міст. Які результати це принесло та чи варто Україні скористатися прикладом і ввести обмеження швидкості руху на дорогах – 24 канал поцікавився в експертів.

Чому перевищення швидкості – серйозна проблема

Перевищення швидкості руху на дорогах – одна із найпоширеніших причин ДТП. Так, з 1 січня по 31 серпня 2021 року в Україні трапилося 120 209 аварій, у яких загинуло 1914 людей, а травмувалося 19 309.

Реклама

49 690 ДТП сталося через порушення правил маневрування, а от 28 155 – через перевищення швидкості. У цих аваріях загинули 957 осіб, а 7640 людей травмувалися.

До такого обмеження вдалися в низці європейських міст. Зокрема воно діє на центральних вулицях та біля найбільш людних станцій метро:

  • Влада Брюсселя (Бельгія) запровадила цей експеримент в одному районі. В результаті кількість нещасних випадків на дорогах зменшилася там на 40%.
  • У Берліні (Німеччина) влада пішла на це, щоб попередити транспортний колапс, знизити загазованість повітря та рівень шуму. Врешті зафіксували зменшення шкідливих викидів на 30%.
  • У Осло (Норвегія) обмеження швидкості до 30 кілометрів на годину почали запроваджувати у 2015 році, і вже у 2019-му, згідно зі звітом Норвезької адміністрації громадських доріг, кількість жертв унаслідок ДТП в Осло зменшилася до одного випадку.
  • У Гданську (Польща) зафіксували зменшення кількості загиблих у ДТП у 2,5 раза після введення режиму 30 кілометрів на годину.

Майже скрізь обмеження вводилися поступово або експериментально, і ніхто не отримав невдалого кейса. Водії не відразу сприйняли нові правила, і на початку було багато нарікань. Звикали важко і повільно. Але потім виявили, що помітної економії часу більш швидка їзда в місті не дає – час подорожі скорочується лише на 7 секунд на кілометр. Важливіше за швидкість – безперервність транспортного потоку і “розумне” перемикання світлофорів,
– зазначив Усов.

Чи потрібно Україні обмежувати швидкість на дорогах

Урбаністи у світі стверджують, що 30 кілометрів на годину – найбільш прийнятна і безпечна швидкість, при якій мінімальна ймовірність постраждати під час аварії.

Голова організації U-Cycle Богдан Лепявко, каже, що всі міста світу потроху рухаються у бік зменшення швидкості руху. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, вказаний фактор є першопричиною ДТП з важкими та летальними наслідками. В Україні дані поліції це також підтверджують.

Це справді найдієвіший спосіб зменшення смертності та травматизму. Україні, безумовно, потрібно переймати такий досвід. Нинішні 50 (а по факту 69, бо маємо +19 “нештрафованих”) на багатьох вулицях є відверто надлишковими й зайвими. Середня швидкість руху авто по Києву менш як 30 кілометрів на годину, а окремі “швидкісні” ділянки призводять лише до накопичення трафіку, при цьому значно підвищуючи небезпеку,
– зазначив Лепявко.

Він додав, що рухатися в такому напрямку обов’язково треба. Але варто пам’ятати, що здебільшого це відбувається поступово – у тому ж Парижі на багатьох вулицях таке обмеження існувало й раніше.

Олександр Кудрявцев, керуючий АБ “Олександра Кудрявцева”, каже, що за даними ВООЗ, ймовірність виживання пішоходів у разі ДТП з транспортним засобом, що рухається зі швидкістю 30 кілометрів на годину, становить 90%, а зі швидкістю 50 кілометрів на годину – 10%. Тому експерт вважає, що Україні також варто перейняти цей досвід, але слід робити це поступово.

Зокрема, зниження швидкості до 30 кілометрів на годину спочатку слід запровадити для обмеженого числа вулиць і розпочати експеримент зі столиці, де в центрі міста щільний пішохідний трафік і високий рівень руху самокатів, велосипедів тощо. І надалі розповсюджувати цей досвід на інші вулиці. При цьому під обмеження не мають потрапити проспекти, магістралі, кільцева дорога та інші великі вулиці,
– наголосив Кудрявцев.

Він уточнив, що перевагою такого рішення може стати зменшення кількості ДТП з людськими жертвами. Водночас впроваджуючи такі обмеження, слід уникати зворотного ефекту. Адже за такої низької швидкості водій може постійно стежити за спідометром, щоб не перевищити допустимий поріг, а не за ситуацією на дорозі.

Крім того, за словами експерта, таке нововведення може вдарити по кишені водіїв, оскільки “щоб підтримувати швидкість 30 кілометрів на годину, потрібно постійно їздити на другій чи третій передачі, а при такій їзді витрати пального більші”.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.