Далеко не всі в курсі, що дизельні мотори називаються так на честь винахідника такої установки, німецького інженера французького походження Рудольфа Дизеля. У 1892 році інженер подав заявку на отримання патенту на новий «новий раціональний тепловий двигун» і його розробка стартує на Аугсбургском машинобудівному заводі. Перший двигун був створений в 1987 році і займання пального здійснювалося не іскрою від свічки запалювання, а за рахунок високої температури, якій повітря досягав в результаті його стиснення поршнем в циліндрі.
Також фахівці РГ нагадали, що масло в дизелях міняють частіше, ніж в бензинових моторах. Це відбувається через особливості хімічного складу дизельного палива, адже в процесі експлуатації утворюється значно більше сажі, ніж у випадку з бензиновим двигуном. Дизельні силові установки більш вимогливі до якості масла. Автовиробники рекомендують міняти масло на 3-5 тис. км раніше, ніж на бензинових двигунах.
Необхідно використовувати пальне відповідно до сезону. З настанням холодів в баки дизельних автомобілів необхідно заливати зимову солярку, а відповідно з потеплінням – літню. Фахівці розповіли, що З 2005 р почав діяти новий держстандарт. Згідно з ним, для районів з помірним кліматом солярка поділялася по сортам: А Сорт (+5 ° С), B Сорт (0 ° С), C Сорт (-5 ° С), D Сорт (-10 ° С), E Сорт (-15 ° С), F Сорт (-20 ° С).
У пожежному відношенні дизельне паливо менш небезпечно ніж бензин, через більш низьку випаровуваності. Температура спалаху парів «дизеля» становить від 52 до 96 ºС. Для бензину дане значення становить -43 ºС. При цьому речовини, що мають температуру спалаху парів нижче 61 ºС, відносяться до легкозаймистих, тому і бензин, і дизпаливо – в їх числі.
Дизельному двигуну свічки не потрібні, однак вони використовуються в конструкції двигуна. Нагадаємо, що паливна суміш в дизельному двигуні запалюється під високим тиском, а бензин загоряється лише коли до нього подається іскра від свічок. У дизельних агрегатах використовуються не свічки запалювання, а свічки розжарювання, які в лічені секунди розжарюють повітря до температури до 1000 градусів. Завдяки цьому відбувається запуск дизельного двигуна, навіть коли на вулиці холодно і агрегат остиглий.
Турбодизель дорожче бензинового в обслуговуванні. Це відбувається через те, що моторне масло потрібно міняти частіше, а «витратні матеріали» (фільтри і свічки) дорожче, та й паливний фільтр до того ж вимагає частої заміни. Але не можна не згадати, що дизельний мотор споживає приблизно на 20% палива менше і загальні витрати порівнянні.
Через особливості конструкції шум від дизельного двигуна на холостих обертах вище в порівнянні з бензиновими версіями. Крім того, двигуни на солярці, як правило, відрізняються більш високою вібронагруженностью, яка зменшується в міру прогріву.