Автомобіль – не інвестиція. Через кілька років його ринкова ціна буде нижча, ніж тоді, коли він був новим або з пробігом від попереднього власника. Втім, при виборі автомобіля є сенс брати до уваги і те, наскільки швидко зменшується ринкова ціна різних легковиків, щоб зупинитися на варіанті, який подешевшає якомога менше. З цією метою наші колеги з AUTO.RIA.com провели велике дослідження і склали вельми пізнавальний рейтинг.
Вибором прагматиків можуть стати Nissan відразу двох моделей – X-Trail і Qashqai, а також Peugeot 301. Однак з лідером з першого списку не все просто: трохи далі за 5 років цієї моделі доведеться зустрітися зі своїми «родичами» з США – Nissan Rogue, які безапеляційно «ріжуть» ціни на «дилерські» машини на вторинному ринку. Що слід врахувати і не затримувати авто у себе занадто довго – в категорії 5-10 років X-Trail буде втрачати більше.
На другий діаграмі, де мова йде вже про «чистий вториний ринок», всі моделі перемішалися немов карти в колоді. Адже тепер їм доводиться боротися за свого наступного власника без підтримки виробника – рекламної та гарантійної, ще й конкуруючи з «СВЕЖЕПРИГНАН» авто, частина яких прибуває з «підправленим» пробігом (докладніше про це в окремому огляді) і з американських аукціонів, з пошкодженнями, усуненими вже в Україні.
Для легковиків старше 10 років не є ключовими факторами приналежність до певного (високого) класу, сучасний дизайн, набір опцій і т.і. Тут головне ціна, стан авто, його залишковий ресурс, і те, щоб витрати на експлуатацію були помірними. Адже такого віку легковика вибирають явно не від надлишку коштів. Тому і список вийшов таким, де на початку моделі, що зарекомендували себе як прості і недорогі в обслуговуванні, і не споживають паливо, як реактивний літак при зльоті.
Нехай ці списки і не вийшов повністю вичерпним, адже не всі присутні на ринку моделі потрапили в них, проте найпопулярніші таки вдалося розглянути. Також, автомобілісти з досвідом навряд чи стануть заперечувати цю думку: ніхто не продає автомобіль тому, що він занадто добре їздив. Або ж не продає за безцінь. Тому всі наведені цифри не синтетичні, визначені за допомогою якихось алгебраїчних моделей, а справжні, – взяті з реального сектора авторинку, тобто встановлені сотнями тисяч автовласників, і скориговані такою ж кількістю покупців.