Добре допомагають тут такі методи, як паливні талони, що фіксують ціну та дозволяють передбачити свої витрати. Також існують нескладні правила, перераховані в цій статті. Дотримуючись них, можна не тільки зберегти автомобіль цілим і неушкодженим, а й зменшити споживання бензину. Економія пального – можлива річ навіть в умовах необхідності постійно їздити на автівці.
Правильна їзда по дорозі
Найважливіша рекомендація – практично 90% бензину можуть бути витрачені просто так, якщо не дотримуватись елементарних правил водіння машини.
- Не варто розганятися до великої швидкості по шосе і автострадах, якщо Ви, звичайно, не берете участі в перегонах «Формули-1».
- Перед початком маршруту треба розпланувати свій рух, щоб уникнути пробок і заторів. Більшість автовласників давно використовують спеціальні мобільні додатки з простим трекером, які фіксують появу пробок в режимі реального часу.
- Постійне гальмування і розгін автомобіля витрачають набагато більше бензину, ніж могло б здаватися спочатку.
- Не варто занадто довго прогрівати двигун – сучасні автомобілі прекрасно справляються з навантаженням вже через 2-3 хвилини після початку прогрівання. Оптимальна частота обертів двигуна в хвилину – 2000.
- Розганятися слід плавно, не натискаючи різко на педаль газу. Так Ви не лише збережете трансмісію авто, але й заощадите бензин.
- Хороший водій ніколи не стане перевантажувати машину. Найкраща швидкість для постійного пересування – крейсерська. Вона повинна бути вказана в документації до Вашого автомобіля.
Саме за такої швидкості досягається оптимальна витрата бензину на механіці та автоматі, знижується ризик появи різноманітних недоліків у важливих вузлах машини.
Покращення в конструкції автомобіля
Опір повітря сильно збільшує витрату пального на підтримку постійної швидкості машини. Економія бензину досягається шляхом зняття всіх непотрібних деталей – наприклад, порожнього багажника з даху. При сильному вітрі краще закрити вікна, або прикрити їх до мінімуму, щоб опір повітря не був занадто великим.
Непогана економія досягається при ощадному використанні додаткового освітлення або аксесуарів. Вчасно вимикайте фари, поворотники і двірники.
Ще одна невелика порада – не паркуйтесь на яскравому сонці, інакше розпечене повітря викликає прискорене випаровування пального з бензобака.
Правильна заправка і техобслуговування
Далеко не кожен власник машини знає, як економити на бензині. Хоча виходить суттєва різниця між тими, хто використовує перелічені способи, та тими, хто нехтує добрими порадами. Досвідчені водії радять новачкам заправлятися вночі, тому що саме під час відсутності сонця температура знижується, щільність бензину падає, і більше пального потрапляє в бак. Взимку це не так істотно, як влітку, але теж працює.
Не потрібно заправляти бак на 10-15 літрів, щоб витрачати ті ж самі гроші на постійні поїздки до заправки. Повний бак – це завжди добре, до того ж, більшість заправок надає бонусні талони і знижки постійним клієнтам, що регулярно залишають у касі велику суму.
На самому бензині не варто економити і брати занадто дешеві марки – краще виконувати рекомендації виробника. Бажано перепробувати декілька варіантів бензину та знайти оптимальний. Тоді вдасться уникнути постійних несправностей, на налагодження яких піде значна сума.
Правильний догляд за авто і своєчасний техогляд
Більшість проблем з перевитратою палива бере свій початок у некоректній роботі внутрішніх механізмів машини. Тому дуже важливо вчасно проводити ремонт, займатися очищенням внутрішніх систем.
Ключове значення в перевитраті палива має повітряний фільтр. Засмічення або вихід фільтра з ладу майже стовідсотково призводить до занадто великої витрати бензину. Власник часто навіть не розуміє, в чому проблема, поки не навідається до сервісного центру. Заміна фільтра обійдеться не дуже дорого, зате заощадить масу часу і нервів від нескінченних протікань.
Ключова увага приділяється і колесам – неякісний розвал-сходження призводить до тривалого розгону і гальмування, через що додатково витрачається дороге пальне. Додатковий опір під час руху провокують спущені колеса з невідповідним атмосферним тиском. Варто купити дійсно якісний пристрій для вимірювання тиску, щоб коректно слідкувати за його змінами. Ціни коливаються в залежності від виробника та області країни.
Взимку слід звернути увагу на додаткове утеплення двигуна за допомогою спеціальних матеріалів для термоізоляції. Просте доопрацювання допоможе зменшити занадто сильний вихід тепла, через який двигун потребує постійного прогрівання перед роботою. Їзда на автомобілі у сильний дощ чи снігопад збільшує витрати на бензин майже на 15%.
Як робити не треба
Серед недосвідчених водіїв популярний міф, що рух в тіні великої фури заощадить трохи пального. Нібито це пов’язано з особливістю розподілу повітря на дорозі. На жаль, теорія не доведена і навіть шкідлива для безпеки – водієві не вистачає огляду під час руху і сильно скорочується безпечна дистанція.
Те ж стосується їзди на «нульовій» швидкості, наприклад, коли машина котиться під гору. Економія сумнівна, а небезпека вкрай висока.
Не варто сподіватися на «диво-прилади», які обіцяють миттєве зниження споживання бензину на кілька відсотків. У кращому випадку пристрої не принесуть ніякої користі, а в гіршому – призведуть до численних несправностей автомобіля.
Деякі автовласники для економії пального замислюються про те, щоб придбати собі електромобіль. На жаль, в Україні цей підхід поки що не виправданий – перша економія буде помітна тільки через 90 тисяч кілометрів пробігу.
Тепер Ви знаєте, як економити на бензині (і як не треба), і можете витратити заощаджені гроші з користю. Дотримуйтесь перерахованих порад, і вже за кілька тижнів Ви побачите результат – зменшення витрат на паливо.