В епоху хрущовської відлиги і брежнєвського застою у легендарного українського заводу розроблялися унікальні проекти
За спогадами старших людей, в Радянському Союзі, на відміну від інших країн світу, не можна було піти в автосалон і купити машину – треба було записатися в чергу і чекати десять років. Так, випущені автомобілі розподілялися виключно через підприємства і тільки за особливі заслуги перед вітчизною.
Днями на своїй сторінці в Facebook запорізький краєзнавець, журналіст і креативний директор місцевого музею зброї Роман Акбашев опублікував знімки з архіву автоархітектора ЗАЗ Леоніда Левіта. До речі, надав кадри директор Музею техніки “Фаетон” Дмитро Позняк.
“Ось такими хотіли бачити продукцію рідного автозаводу співробітники бюро архітектурного оформлення автомобіля запорізького заводу “Комунар” в кінці 50-х років минулого століття. Тобто, тоді коли всіма улюблений “горбатий” ще навіть не випускався”, – так підписав історик опубліковані фото.
На знімках можна побачити футуристичний седан, спортивні купе, кабріолети, тарга і навіть мікроавтобус, схожий на легендарний радянський бус для туристів “Юність”. Примітно, що кузова деяких моделей замислювалися не з металу, а зі склопластику.
По фото можна відзначити, що у проектів запорізьких дизайнерів дуже мало спільного з серійними Запорожцями, адже більшість автомобілів дуже нагадує американський стиль. У них величезні плавники ззаду і безліч аерокосмічних елементів. Так, стрімкі лінії, виступаючі крила, величезні скла і навіть двері типу “крило чайки” було нечуваним рішенням для радянського автопрому.