Електронне гальмо стоянки вже давно замінило класичний механічний “ручник” і сьогодні зустрічається навіть у бюджетних автомобілях. Воно спрощує керування, але водночас приховує низку корисних можливостей. Автоінструктор розповів, що електроручник може використовуватися для безпечної зупинки автомобіля під час руху.
Раніше механічне ручне гальмо часто застосовували для контрольованих розворотів на слизькому покритті, коли потрібно було заблокувати задні колеса. Крім того, воно допомагало в екстрених ситуаціях, якщо основна гальмівна система перегрівалася або виходила з ладу. Хоча з електронним аналогом виконати такі маневри складніше, він також здатний зупинити автомобіль у критичний момент.
Важливо пам’ятати, що короткочасне натискання кнопки електроручника під час руху не дає жодного ефекту. Це зроблено з міркувань безпеки, щоб уникнути випадкового спрацювання і заносу. Проте у надзвичайній ситуації кнопку можна затиснути – зазвичай це супроводжується звуковим сигналом або повідомленням на панелі приладів.
Після активації електронне гальмо спрацьовує не різко, а за спеціальним алгоритмом: система плавно, але впевнено починає уповільнювати автомобіль, використовуючи задні гальмівні механізми. Таке гальмування є більш рівномірним і передбачуваним. Водієві слід міцно тримати кермо та бути готовим коригувати траєкторію, особливо на високій швидкості. Користуватися цією функцією варто лише у критичних випадках, коли штатні гальма не працюють.




