Підвищена витрата оливи – поширена проблема автомобілів з пробігом, але не завжди вона означає необхідність капітального ремонту. Моторист розповів як можна знизити масложер безпечно та ефективно.
Перше, на що варто звернути увагу, – система вентиляції картера. Забитий клапан або маслоотделитель часто стають причиною попадання масла у впуск та його згоряння. Просте чищення цих елементів здатне усунути до половини проблем. Якщо система в порядку, допомагає встановлення маслоуловлювача: він затримує пари масла і запобігає утворенню нагару в циліндрах.
Наступний крок – використання більш в’язкої оливи. При зносі циліндро-поршневої групи перехід з 5W-30 на 5W-40 знижує чад, адже густе мастило утримується в зазорах довше. Однак важливо не виходити за межі рекомендацій виробника, щоб не пошкодити двигун.
Тимчасовий, але відчутний ефект дають присадки проти масложеру: вони розм’якшують ущільнення та маслознімні ковпачки, зменшуючи витоки. Ще один дієвий спосіб – хімічне розкоксування поршневих кілець. Вона відновлює їх рухливість і знижує витрату оливи без розбирання двигуна.
Якщо двигун димить синім на холодну, винні, швидше за все, маслознімні ковпачки. Їхня заміна вирішує проблему. А ось додавати герметики в масло або проводити розкоксування водою категорично не можна – це може призвести до серйозних поломок.