В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення митного контролю в румунському порту Констанца, через який надходить значна частина імпорту.
Зокрема, більшість дизелю до Румунії постачається з Індії, що активно співпрацює з Росією та має доступ до дешевої нафти. Лише у вересні в Констанцу прибуло близько 200 тисяч тонн індійського пального, а вже з 1 жовтня ці вантажі проходять суворіші перевірки, що одразу відобразилося на українському ринку.
Додатковим фактором стало подорожчання морських перевезень. Якщо раніше фрахт суден коштував $33-35 за тонну, то тепер він зріс до $42, і це напряму впливає на кінцеву вартість пального для споживачів.
Водночас експерти наголошують, що дефіциту дизелю в Україні не очікується. Постачання з Констанци триватимуть, хоча баржі можуть надходити із затримками через лабораторні перевірки.
За словами засновника компанії “Мартін Трейд” Володимира Порайка, ринок збалансують додаткові поставки з альтернативних напрямків, що дозволить уникнути паливної кризи попри зростання цін.