Питання сумісності бензину різних марок хвилює багатьох водіїв. Одні вважають, що змішування не несе загрози для автомобіля, інші побоюються можливих наслідків через різний склад та присадки. Особливо актуальною залишається тема заливання в бак суміші бензинів з різним октановим числом, навколо якої накопичилося багато чуток і припущень.
Щоб оцінити ризики, варто зрозуміти, що таке октанове число, яке показує стійкість палива до детонації – передчасного займання суміші в циліндрах, що супроводжується характерним металевим дзвоном і може пошкодити двигун. Сучасні системи керування двигуном частково коригують момент запалення, знижуючи ризик, проте повністю його не виключають, тому рекомендації виробників щодо потрібного бензину ігнорувати не варто.
Багато водіїв все ж експериментують, змішуючи 92-й і 95-й бензин, керуючись недовірою до якості палива на заправках або сподіванням на збільшення потужності. На практиці помітного приросту динаміки це не дає. Скептики побоюються непередбачуваних хімічних реакцій чи розшарування, проте сертифікований бензин практично ідентичний за складом присадок, відрізняється лише їх концентрація. Реальні проблеми виникають лише при використанні неякісного палива з забороненими добавками, яких у легальному бензині немає. Розшарування можливе лише при змішуванні етанолмісткого палива зі звичайним бензином за умов високої вологості та температури близько +10 °C, але при звичайному 92-му і 95-му бензині суміш утворюється однорідною.
Якщо змішати рівні обсяги 92-го та 95-го, октанове число буде приблизно середнім – близько 93,5, і це не створює проблем у реальній експлуатації при використанні якісного палива. Іноді змішування навіть корисне: у довго не експлуатованому автомобілі частина присадок могла випаруватися, і доливка бензину з вищим октановим числом допомагає відновити характеристики палива. Найголовніше – заправлятися лише на перевірених АЗС, щоб уникнути неякісного продукту і зберегти двигун у належному стані.