Чому сучасні турбомотори варто глушити одразу після зупинки

Ще донедавна серед автовласників було поширене переконання, що після активної поїздки на автомобілі з турбованим двигуном слід дати мотору попрацювати на холостих обертах кілька хвилин перед вимкненням. Механіки пояснюють, що таке правило вже втратило актуальність і не є необхідним для сучасних авто.

Раніше в турбованих машинах застосовували турботаймери, які дозволяли охолодити турбіну. Під час роботи двигуна на холостих обертах температура поступово знижувалася з приблизно 900 до 100 градусів Цельсія, і основну роль у цьому відігравала моторна олива. Якщо турбіна перегрівалася, масло могло пригоріти, залишивши відкладення, що нерідко ставало причиною серйозних пошкоджень. Вимикання двигуна відразу після інтенсивної їзди зупиняло подачу оливи, тож турбіна залишалася перегрітою, і саме це вважалося найбільш небезпечним моментом.

Реклама

Через такі ризики багато водіїв встановлювали турботаймери, які дозволяли мотору ще деякий час працювати після вимкнення запалювання. Таким чином температура турбіни встигала знизитися, і ймовірність поломки значно зменшувалася. Ті ж, хто ігнорував таку потребу, часто стикалися з дорогим ремонтом.

Однак у сучасних автомобілях усе інакше. Системи змащення та охолодження були суттєво вдосконалені: автономні електроприводи прокачують оливу навіть після зупинки двигуна, завдяки чому турбіна швидко охолоджується без додаткових дій з боку водія. Саме тому більше немає потреби чекати кілька хвилин після поїздки – двигун можна сміливо глушити одразу після зупинки.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!