У сучасних автомобілях практично у всіх встановлена система ESP, яка допомагає водієві зберігати контроль над транспортним засобом у складних дорожніх умовах. У багатьох країнах ця функція стала обов’язковою для сертифікації. Однак у деяких ситуаціях вона може заважати. Представник поліції у розмові з журналістами пояснив, коли краще відключити ESP.
Робота системи ESP здійснюється спільно з ABS та системою проти пробуксовки. Коли електроніка виявляє відхилення у поведінці автомобіля, вона може заблокувати одне або кілька коліс, обмежити потужність двигуна або змінити роботу коробки. Водій дізнається про втручання із загоряння спеціального індикатора на панелі або за допомогою звукового сигналу.
Відключати систему рекомендується, коли потрібно вибратися з піску, густого бруду або пухкого гравію. Якщо залишити ESP увімкненою, вона заважатиме пробуксовці, яка необхідна для самостійного виїзду. Наприклад, при застряванні в піску важливо збільшити тягу – це можливо тільки при підвищенні обертів двигуна, а ESP може перешкоджати цьому, обмежуючи подачу палива або обертів.
Деактивувати систему можна натисканням спеціальної кнопки. У різних моделях вона працює по-різному: іноді відключення відбувається одним коротким натисканням, іноді при тривалому утриманні. Після виходу із бруду чи піску систему обов’язково потрібно знову включити. На деяких автомобілях вона автоматично активується при досягненні швидкості 40 км/год.