Часто можна побачити, як на в’їзді на кільце одні водії вмикають лівий поворотник, інші – правий, а хтось взагалі нічого не вмикає. Це відбувається тому, що фахівці мають різні думки з цього приводу. Наприклад, “Юридичний факт” із посиланням на закон пояснює, що лівий поворотник тут не потрібен. Водночас деякі автоінструктори і навіть патрульна поліція у своїх відео радять його увімкнути. Часто аргументують це тим, що лівий сигнал допомагає іншим водіям зрозуміти наміри водія і уникнути непорозумінь.
Проте Правила дорожнього руху чітко визначають, коли потрібно подавати сигнали: перед початком руху, зупинкою, перестроюванням, поворотом або розворотом. Інших причин увімкнення поворотників немає. Знак “Круговий рух” не вимагає ні повороту, ні розвороту – він вимагає лише об’їзду центрального острівця. Тому при заїзді на кільце поворотники не потрібні, бо напрямок руху визначений розміткою – ви не повертаєте і не перебудовуєтесь.
Це підтверджується й пунктом 10.4 ПДР: перед поворотом треба зайняти крайнє положення, але це не стосується випадків заїзду на кільце, де напрямок і так визначає розмітка чи знаки. Тому при в’їзді на кільце сигнали не потрібні, а от при виїзді з нього поворотник праворуч вмикати обов’язково – адже це вже поворот.
Суди вже не раз розглядали такі випадки. Наприклад, у справах №753/1342/16-а, №876/5807/17 та інших водіїв штрафували за те, що вони не вмикали лівий поворотник при заїзді на кільце. Але суди вирішили, що водії діяли правильно, і штрафи скасували.