Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише підвищує комфорт, а й може продовжити ресурс автомобіля, адже механічна КПП вимагає правильного використання.
Класичний автомат
Цей тип АКПП залишається найнадійнішим і перевіреним варіантом, відомим уже десятки років. Він має великий ресурс – інколи понад 500 000 км, добре піддається ремонту і відзначається довговічністю. Водночас класична АКПП є дорожчою, важчою за інші види автоматичних трансмісій, а також не завжди демонструє високу економічність і динаміку. Через це її переважно встановлюють на потужні автомобілі, преміальні моделі або важкі позашляховики, де її використання виправдане.
Роботизована КПП
Роботизована коробка з подвійним зчепленням (DSG, DCT) зараз вважається оптимальним рішенням за співвідношенням ціни та якості. Вона легша й дешевша за класичний автомат, а її ресурс часто перевищує 250 000 км. Така трансмісія забезпечує гарну динаміку, плавність перемикання та економічну витрату палива. Окрім того, вона добре піддається ремонту – заміна зчеплення зазвичай не є надто складною чи дорогою процедурою. Саме тому багато виробників бюджетного та середнього класу віддають перевагу «роботам».
Однак роботизовані КПП з одним зчепленням менш надійні: вони швидше зношуються, спричиняють ривки під час перемикання передач і часто поступаються навіть механіці за рівнем комфорту та керованості.
Варіатор (CVT)
Варіатор – найбільш суперечлива трансмісія, яка не користується популярністю серед багатьох водіїв. Вважається, що її ресурс не перевищує 150 000 км, а чутливість до якості мастила, перегріву, буксирування та високих навантажень робить її вразливою. Проте сучасні варіатори, за умови правильного обслуговування, можуть служити значно довше.
Попри певні недоліки, CVT має свої переваги: плавний хід, хорошу динаміку та низьку витрату палива. Крім того, така трансмісія легка й компактна, що вигідно з точки зору виробництва. Тому її найчастіше встановлюють на бюджетні та малопотужні авто. Водночас варто пам’ятати, що ремонт варіатора коштує дорого, а знайти кваліфікованого спеціаліста з його обслуговування в Україні поки не так просто.
Висновок
Серед сучасних автоматичних трансмісій найкращими варіантами залишаються класичний автомат і роботизована КПП з подвійним зчепленням. Яку коробку передач обрати – залежить від ваших потреб та умов експлуатації.