Renault представила електричний кросовер у стилі ретро. Новий Renault 4 E-Tech – сучасне прочитання класики, а саме моделі R4, яка випускалася з 60-х років до початку 90-х і розійшлася у кількості восьми мільйонів екземплярів. Тепер же культове ім’я носить компактний позашляховик, який успадкував від оригіналу квадратний кузов, витягнуті вертикальні ліхтарі та круглі фари, інтегровані в прямокутну «заглушку» на місці решітки радіатора, а також зсувний тканинний дах.
Що ще відомо про новий Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech – це другий серійний електрокар французької марки у ретро-стилі після R5 , який показали у лютому цього року. Обидві моделі побудовані на платформі AmpR Small (вона CMF-B EV) і уніфіковані в технічному плані, проте зовні стилізовані під різні культові автомобілі Renault минулого століття.
У випадку з електричним кросовером 4 E-Tech дизайнери взяли за основу образ Renault 4, що випускався з 1961 по 1994 рік і був проданий у кількості понад 8,1 мільйона екземплярів. До оригіналу відсилає як форма кузова, так і оформлення задніх стійок, з нововведень – глуха глянсова панель шириною майже півтора метри на передній частині, в яку інтегрована світлодіодна оптика.
На позашляховий характер електромобіля вказують захисні накладки з незабарвленого пластику по всьому периметру. При цьому кліренс у Renault 4 E-Tech скромний – 181 міліметр, а розмір колісних дисків – 18 дюймів. За габаритами «четвірка» перевершує Renault 5: у довжину вона досягає 4,14 метра проти 3,9 метра біля «п’ятірки», завширшки — 1,8 метра (проти 1,77 метра), а заввишки — 1,57 метра (замість 1,5 метри). Відстань між осями у 4 E-Tech становить 2,62 метри, у Renault 5 – 2,54 метри.
Інтер’єр кросовера практично точно повторює той, який ми вже бачили у хетчбека Renault 5. Та ж цифрова панель приладів діагоналлю 7-10,1 дюйма (залежно від рівня виконання), об’єднана в єдину консоль з 10,1-дюймовим екраном мультимедійної системи . Той самий селектор трансмісії, винесений на кермову колонку. При цьому салон у “четвертого” просторіший, а багажник місткий – 420 літрів проти 326 у R5.
Європейцям запропонують на вибір дві модифікації, обидві з одним електромотором та переднім приводом. Базовий Renault 4 E-Tech Urban Range оснащується 120-сильним електродвигуном та батареєю ємністю 40 кіловат-годин, на одному заряді якої кросовер проїжджає скромні за мірками сучасних електрокарів 300 кілометрів. Віддача електромотора потужнішого Renault 4 E-Tech Comfort Range збільшена до 150 сил, а батарея у нього 52-кіловатна. Запас ходу такого електромобіля досягає 400 кілометрів. Термінал постійного струму (80 або 100 кВт) дозволяє поповнити заряд з 15 до 80 відсотків за півгодини.
Виробництво Renault 4 E-Tech організоване на заводі у Франції. Перші зібрані електромобілі очікуються у продажу на початку весни 2025 року, ціни поки що не оголошені. Логічно припустити, що більша «четвірка» виявиться дорожчою за Renault 5, який коштує від 24 тисяч євро.