Шведський автовиробник Volvo завершив випуск дизельних машин чудовим XC90, але ця машина не для клієнта компанії. Подробиці наводить портал Motor1.com .
Останній серійний «дизель» зійшов із конвеєра у Торсланді у вівторок, 26 березня 2024 року. Йому уготована доля стати нагадуванням про шалену епоху палива, що спалюється – позашляховик стане експонатом музею в Гетеборзі.
Плани зі згортання виробництва автомобілів з ДВЗ Volvo озвучив ще 2017 року. У лютому 2024-го з бельгійського заводу в Гленте зійшов останній дизельний універсал Volvo V60, а до 2030-го компанія хоче повністю відмовитися від моторів на викопному паливі.
Що цікаво, низка європейських автовиробників скоригувала плани щодо відмови від ДВС, натомість ЄС вирішив не вводити екологічні норми «Євро-7», які максимально обмежували б шкідливі викиди.
На початку XXI століття сучасні на той момент турбодизелі займали 50% ринку, а 2023-го – лише близько 14%. Цьому зокрема сприяв «Дизельгейт» – афера концерну VAG, розкрита у 2015 році.
Тоді з’ясувалося, що більш ніж 11 млн. дизельних авто були оснащені спеціальним програмним забезпеченням, яке під час тестів занижувало шкідливі викиди.
З того моменту частка машин із двигунами на тяжкому паливі неухильно знижувалася.
Водночас Ерік Северінсон , керівник Volvo Car з нових продуктів та операційної стратегії, запевнив Bloomberg, що марка має безліч відмінних пропозицій для покупців і без дизельних двигунів.