За останні десятиліття фактичний термін експлуатації транспортних засобів значно скоротився. Більшість виробників легкових автомобілів впроваджують програмоване старіння ще на етапі проектування транспортного засобу. Експерти спробували розібратися, чому так відбувається.
Основна мета такого підходу автогігантів – забезпечити безпроблемну експлуатацію транспортних засобів лише протягом гарантійного терміну. Експерти порталу виділили п’ять основних причин, чому сучасні автомобілі все частіше розглядаються як одноразові.
По-перше, виробники не дбають про довговічність своїх транспортних засобів. У вісімдесятих роках минулого століття головним пріоритетом для автомобільних компаній було зробити свої машини більш надійними. Це було необхідно для того, щоб завоювати довіру клієнтів.
Сьогодні ситуація кардинально змінилася і, щоб залишатися прибутковими, виробники повинні випускати велику кількість автомобілів щороку. Щоб досягти цієї мети, інженери обмежили термін служби ключових компонентів автомобіля на етапі розробки, що призвело до скорочення фактичного терміну експлуатації. Як наслідок, користувачі автомобілів змушені частіше замінювати свої транспортні засоби та купувати нові.
Другий фактор пов’язаний з прагненням до більш легких автомобілів. Виробники покращують характеристики транспортних засобів, зменшуючи вагу всіх компонентів, в тому числі і компонентів двигуна внутрішнього згоряння. У сучасних автомобілях блоки циліндрів вже виготовляються з алюмінію замість чавуну. Компоненти циліндро-поршневої групи також стають легшими, наприклад, тонкостінні та легші поршні. Ці зміни можуть призвести до погіршення теплообміну, збільшуючи ризик перегріву силового агрегату, що, в свою чергу, може призвести до поломок.
Третя складність пов’язана з економією на трансмісії. Все частіше виробники відмовляються від класичної гідромеханічної автоматики на користь дешевших, але менш довговічних варіаторів і роботизованих трансмісій.
Четверта проблема – економія сталі, оцинкування та антикорозійна обробка кузова. Зараз виробники автомобілів оцинковують лише найпроблемніші частини кузова, або взагалі відмовляються від цього завдання. Для економії коштів шар фарби зменшують, а антикорозійній обробці піддають лише невелику частину поверхні.
П’ятий елемент пов’язаний із зеленим порядком денним. Каталітичні нейтралізатори, які відповідають за зменшення вмісту шкідливих речовин у вихлопах, починають руйнуватися після двох-чотирьох років експлуатації автомобіля. У процесі руйнування утворюється керамічний пил, який, потрапляючи в салон через клапани системи рециркуляції, може відкладатися на стінках циліндрів. В результаті на стінках циліндрів можуть утворюватися “задири”, що призводить до виходу з ладу двигуна внутрішнього згоряння.