З 2023 року повертається обов’язковий техогляд для всіх автовласників: якими будуть штрафи за непроходження

Хто має проходити обов’язковий техогляд.

З наступного року всі українські автовласники повинні обов’язково проходити технічний огляд свого транспортного засобу.

Це передбачено у підписаній Угоді про асоціацію між Україною та ЄС, повідомляє «Центр Авто».

Що спричинило повернути обов’язковий техогляд?

«Справа в тому, що процедуру обов’язкового техогляду в Україні було скасовано 2011 року. Це стосувалося власників легкових автомобілів, які використовували транспортний засіб виключно для особистих цілей. Щодо техніки, яка використовувалася для комерційних перевезень, вона має й надалі проходити технічний огляд. Це завдання покладалося на приватні компанії.

Хто має проходити обов’язковий техогляд?

Проходити техогляд, незалежно від того, коли був зареєстрований автомобіль, повинні:

  • транспортні засоби протягом 10 днів після того, як їх перереєстрували на ім’я нового власника;
  • машини, що потрапили в ДТП, і при цьому пошкодження отримали елементи, від яких залежить безпека пересування (підвіска, кермовий механізм, гальма), а сильно деформований кузов;
  • авто, на яких було виявлено суттєві неполадки під час водіння.

Як часто потрібно буде проходити обов’язковий техогляд та кому не потрібно його проходити?

Згідно з новим законопроектом, легкові автомобілі (можуть перевозити до 9 пасажирів) мають пройти технічний огляд не пізніше ніж через 4 роки після дати першої реєстрації, а після цього кожні 2 роки. Якщо автомобіль використовується для комерційних перевезень (наприклад, у службі таксі), техогляд потрібно проходити щорічно.

Від обов’язкового технічного огляду звільняються транспортні засоби:

  • швидкість пересування яких не перевищує 25 км/год;
  • використовуються на дорогах загального користування;
  • мають двигун об’ємом менше 125 см або електродвигун, потужність якого не перевищує 4 кВт.

Техогляд авто будь-якої категорії можна буде проходити у сертифікованому СТО.

Хто не зможе пройти техогляд?

Законопроект передбачає, що техогляд не зможуть пройти автомобілі, які потрапляли до серйозних дорожньо-транспортних пригод, тобто машин, які мали серйозні пошкодження. Наявність таких ушкоджень виявлятимуть та аналізуватимуть експерти. Також виникнуть проблеми з техоглядом у власників, чиї автомобілі не відповідають екологічним стандартам «Євро-4», що діють, а також машини, вік яких перевищує 15 років.

Заборона на проходження технічного огляду також стосується автомобілів, в конструкцію яких були внесені значні зміни. Крім цього, неможливо буде пройти процедуру машинам, зареєстрованим за кордоном, або які отримали прописку в Україні. Це стосується, зокрема, так званих «євроблів» та битих авто, завезених в Україну зі США.

Якими будуть штрафи за непроходження техогляду та де його можна пройти?

Техогляд авто будь-якої категорії можна буде пройти у сертифікованому СТО. Фахівці оглядатимуть транспортні засоби та після проведення всіх необхідних процедур видаватимуть сертифікати про проходження технічного огляду. Сертифіковані центри техогляду проходять у всіх українських містах. На даний момент на території нашої країни діє 800 сертифікованих СТО.

Якщо авто не пройде технічний огляд до зазначених термінів, або закінчиться зазначений термін від дати останнього техогляду, водія буде оштрафовано на суму 1700 грн (100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). При повторному порушенні йому загрожує позбавлення посвідчення водія.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Топ-7 бюджетних авто з моторами-мільйонниками

Купівля недорогого автомобіля завжди передбачає певний компроміс між вартістю, комфортом і надійністю. Одним із головних…

23.08.2025

На заводі Tesla у Фрімонті помітили незвичайні корпуси автомобілів

На заводі Tesla у Фрімонті (Каліфорнія) було помічено корпуси кількох відлитих під тиском автомобілів, які…

23.08.2025

Mercedes-Benz збиратиме нові машини зі старих авто

Концерн Mercedes-Benz спільно з TSR Group запустив пілотний центр з утилізації та переробки автомобілів, які…

23.08.2025

Коли патрульна поліція може обмежитися усним зауваженням замість штрафу

В Україні адміністративні штрафи залишаються найпоширенішим видом покарання для водіїв. Зазвичай, коли поліцейський фіксує порушення,…

23.08.2025

Доступні електрокари підкорюють покупців у Європі

На європейських дорогах спостерігається справжній бум електромобілів. У другому кварталі року у Західній Європі було…

23.08.2025

Гальмування двигуном: коли варто використовувати і чого уникати

Гальмування двигуном - це техніка уповільнення автомобіля без активного використання гальм, що дозволяє економити паливо,…

23.08.2025