З 2023 року повертається обов’язковий техогляд для всіх автовласників: якими будуть штрафи за непроходження

Хто має проходити обов’язковий техогляд.

З наступного року всі українські автовласники повинні обов’язково проходити технічний огляд свого транспортного засобу.

Це передбачено у підписаній Угоді про асоціацію між Україною та ЄС, повідомляє «Центр Авто».

Що спричинило повернути обов’язковий техогляд?

«Справа в тому, що процедуру обов’язкового техогляду в Україні було скасовано 2011 року. Це стосувалося власників легкових автомобілів, які використовували транспортний засіб виключно для особистих цілей. Щодо техніки, яка використовувалася для комерційних перевезень, вона має й надалі проходити технічний огляд. Це завдання покладалося на приватні компанії.

Хто має проходити обов’язковий техогляд?

Проходити техогляд, незалежно від того, коли був зареєстрований автомобіль, повинні:

  • транспортні засоби протягом 10 днів після того, як їх перереєстрували на ім’я нового власника;
  • машини, що потрапили в ДТП, і при цьому пошкодження отримали елементи, від яких залежить безпека пересування (підвіска, кермовий механізм, гальма), а сильно деформований кузов;
  • авто, на яких було виявлено суттєві неполадки під час водіння.

Як часто потрібно буде проходити обов’язковий техогляд та кому не потрібно його проходити?

Згідно з новим законопроектом, легкові автомобілі (можуть перевозити до 9 пасажирів) мають пройти технічний огляд не пізніше ніж через 4 роки після дати першої реєстрації, а після цього кожні 2 роки. Якщо автомобіль використовується для комерційних перевезень (наприклад, у службі таксі), техогляд потрібно проходити щорічно.

Від обов’язкового технічного огляду звільняються транспортні засоби:

  • швидкість пересування яких не перевищує 25 км/год;
  • використовуються на дорогах загального користування;
  • мають двигун об’ємом менше 125 см або електродвигун, потужність якого не перевищує 4 кВт.

Техогляд авто будь-якої категорії можна буде проходити у сертифікованому СТО.

Хто не зможе пройти техогляд?

Законопроект передбачає, що техогляд не зможуть пройти автомобілі, які потрапляли до серйозних дорожньо-транспортних пригод, тобто машин, які мали серйозні пошкодження. Наявність таких ушкоджень виявлятимуть та аналізуватимуть експерти. Також виникнуть проблеми з техоглядом у власників, чиї автомобілі не відповідають екологічним стандартам «Євро-4», що діють, а також машини, вік яких перевищує 15 років.

Заборона на проходження технічного огляду також стосується автомобілів, в конструкцію яких були внесені значні зміни. Крім цього, неможливо буде пройти процедуру машинам, зареєстрованим за кордоном, або які отримали прописку в Україні. Це стосується, зокрема, так званих «євроблів» та битих авто, завезених в Україну зі США.

Якими будуть штрафи за непроходження техогляду та де його можна пройти?

Техогляд авто будь-якої категорії можна буде пройти у сертифікованому СТО. Фахівці оглядатимуть транспортні засоби та після проведення всіх необхідних процедур видаватимуть сертифікати про проходження технічного огляду. Сертифіковані центри техогляду проходять у всіх українських містах. На даний момент на території нашої країни діє 800 сертифікованих СТО.

Якщо авто не пройде технічний огляд до зазначених термінів, або закінчиться зазначений термін від дати останнього техогляду, водія буде оштрафовано на суму 1700 грн (100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). При повторному порушенні йому загрожує позбавлення посвідчення водія.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Volkswagen повністю відмовляється від дизеля в T-Roc 2026 і переходить на гібриди

Volkswagen готує оновлений T-Roc 2026, який уже наступного року випробовуватимуть на дорогах Іспанії. Головна зміна…

15.11.2025

Як продовжити термін служби акумулятора взимку: рекомендації експерта

Автомеханік пояснив чому акумулятор розряджається навіть тоді, коли автомобіль стоїть кілька днів без руху. За…

15.11.2025

McLaren відмовляється від електрокара у сегменті SUV на користь традиційного двигуна

Британська марка McLaren вже кілька місяців ходить у чутках щодо свого першого кросовера, і тепер…

15.11.2025

Subaru відмовляється від частини електромобілів через попит на гібриди

Subaru вирішила переглянути свою стратегію в галузі автомобілів. Компанія оголосила, що зосередиться на гібридах та…

15.11.2025

Названо нові автомобілі з кращим співвідношенням ціни та можливостей

Названо автомобілі, які пропонують максимальну віддачу за свої гроші, серед них Mazda CX-30, Chevrolet Trax,…

15.11.2025

Volkswagen відкликає понад 12 000 гібридних Touareg через ризик перегріву батареї

Volkswagen відкликає понад 12 000 гібридних Touareg через серйозну технічну проблему, яка може спричинити перегрів…

15.11.2025