Краще ніж Tesla: як українська компанія випереджає Ілона Маска

0
2595

На IdeenExpo-2022 у Ганновері в липні компанія Tesla продемонструвала цікаву новинку. Він називається EV range extender – компактна сонячна батарея, встановлена ​​на автомобільному причепі. Коли українські експерти побачили «новинку», вони були відверто здивовані: такі мобільні сонячні станції вже виробляються в Україні та продаються споживачам.

Tesla показала звичайний одновісний причіп із встановленим на ньому набором фотоелектричних панелей. Всього їх дев’ять, але всі вони відкриваються сонцю після розгортання. В результаті лише одна третина клітин виробляє енергію в похідному стані.

На німецькому салоні Tesla показала новинку — мобільну сонячну електростанцію. Їх уже виробляють і продають українські підприємства.

Це стандартні сонячні панелі по 300 Вт кожна або сумарно до 2,7 кВт для причепа. У трейлері немає батареї для накопичення енергії, а супутникова інтернет-точка Starlink.

Мобільна сонячна ферма Tesla має інтернет Starlink, але не має власного акумулятора. Тобто працює лише вдень.

Тим часом два українських підприємства вже випускають комерційні зразки подібної техніки.

Вінницька компанія KNESS побудувала мобільну сонячну станцію потужністю до 3 кВт. Його шість панелей може скласти в робочий стан одна людина за 2 хвилини. На відміну від Tesla, український трейлер має власний акумулятор, який накопичує енергію, яку отримує від сонця.

Мобільна сонячна станція KNESS PV.Cich українського виробництва забезпечує споживачів до 3000 Вт електроенергії.

При необхідності акумулятор можна заряджати від мережі 220 вольт або бензогенератора. Тому для підключення споживача на борту є інвертор, призначений для живлення мережі змінного струму 220 В. PV.C заряджає акумулятор протягом 6 годин, його ємність 300 А*год, в несприятливих умовах – 7-15 годин, в залежності від ясності неба. Потужність фотопанелей – на рівні 2,22 кВт.

Автономна станція SETech

Луцьке підприємство SETech (Specialty Energy Technology) виготовляє свою мобільну автономну сонячну станцію, також на причіпному шасі.

Залежно від кількості відкидних панелей можливі різні варіанти потужності від 2,4 до 4,8 кВт. Тут використовується фотопанель потужністю 400 Вт. Станція SETech також має бортовий інвертор і батарею, які можуть живити споживачів у темну або хмарну погоду.

Автономна сонячна станція від луцької компанії SETech продається в трьох варіантах потужності. Власний акумулятор дозволяє живити споживачів вночі.

Подовжувачі для електромобілів

Слід зазначити, що ранні подовжувачі запасу ходу мали вигляд бензинових двигунів з потужними генераторами для зарядки електромобілів. Це обладнання можна придбати як додаткове обладнання, спеціально для установки в «запасний» нішу під підлогою багажного відділення. Топова версія електромобіля BMW i3 REX стандартно оснащується таким двигуном.

Цікаво, що ще в 2019 році компанія Tesla серйозно розглядала можливість використання сонячної енергії для збільшення радіусу дії. Ілон Маск демонстрував свій новий Cybertruck, коли розповідав про сонячні панелі, які він планує встановити на кришку багажника пікапа. Розрахунки показують, що таке покриття додасть 15 миль (24 кілометри) до щоденного пробігу. В якості розвитку проекту також обговорювався варіант складної панелі більшої площі, що збільшило б добову дальність на 30-40 миль (48-64 кілометри).

Остання цифра охоплює щоденні милі, які проїжджає пересічний американський водій, але ідея «Тесли» чомусь не реалізувалася. Ймовірною причиною є відсутність таких ефективних фотоелектричних панелей. А ті, що існували на той час, забезпечували пікапи таким невеликим щоденним приростом пробігу, що не було сенсу встановлювати сонячні батареї на автомобіль.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!