Ринок «євроблях». Як це працює в Україні

0
684

У Києві недалеко від ст. метро «Житомирська» з’явився невеликий нелегальний авторинок, де перегонщики штовхають киянам авто на «евробляхах». Як з’ясували Vesti-ukr, купити авто тут можна в кілька разів дешевше, ніж на українській реєстрації, і за лічені години. Причому як з документами, так і без.

Біля станції метро «Житомирська» українці разом з молдаванами організували міні-ринок уживаних авто з Європи. Вчора на парковці перебувало з десяток «литовців». Асортимент різний – від стареньких 20-річних Volkswagen Passat, які, побачивши світ, приїхали «вмирати» до Києва, до більш сучасних Audi. Цінники під лобовим склом – від $ 1,5 тис. до $ 4 тис.

«Гей, ти машину вибираєш?» – доноситься з салону «литовця». – «Касатік, бери« пассатік »- $ 2,1 тис., 2003 року випуску», – каже чоловік, який представився Олексієм. Відповідаємо, що шукаємо новішу модель. «Так ти скажи, яку, ми приженемо за тисячу євро. Ми їдемо туди, робимо фото-, відеоогляд – як захочеш », – обіцяє наш співрозмовник.

В кінці парковки помічаємо авто новіше: Audi A6 2006 за $ 5,5 тис. «За 5 тис. віддам, якщо налаштований серйозно. Машина пригнана з Німеччини, по Литві не їздила. Я її брав з автовозу на німецьких документах. За € 50 мені її перегнали з Мариямполе в Таурус, там я її зареєстрував на Ваню, свого друга, – він саме литовець. У нього беру завірену у нотаріуса литовську довіреність з перекладом на російську і приїжджаю сюди. Тобто у мене по документам все рівно», – запевняє Олексій.

Є й інша схема, про яку розповів нам інший продавець. «Ми оформляємо тебе як співробітника литовської фірми через Молдову і виписуємо генеральну довіреність», – каже продавець Михайло. Єдине, що об’єднує ці схеми, – необхідність один раз на рік виїхати в країну реєстрації. Правда, і тут торговці обіцяють допомогти. «У нас є свої люди на кордоні. Ви можете або самі виїхати, або за $ 200 ми зробимо це за вас», – розповідає один з продавців.

“Багато в збитках”

А ось обміняти «литовця» на авто на українській реєстрації торговці готові за милу душу. Та ще й обіцяють щедро доплатити. Можна тут взяти і авто без документів. «Якщо вам потрібно авто під якісь цілі, ми можемо вам підібрати взагалі без документів, але на номерах. Зараз є Toyota Camry 3,5 2008 року, але у неї з документами непорядок. Віддамо без них за $ 4 тис.», – зазначає співрозмовник. Крім того, самі продавці радять звертати увагу на довідку про техогляд, яку видають в країні реєстрації. «Без неї автомобіль можуть виключити з бази даних Європейських країн, і повернути його туди буде дуже непросто. Інакше будуть проблеми зі страховкою», – розповідає Олексій.

При цьому продавці скаржаться на слабкі продажі і відсутність колишнього ажіотажу, хоч і кажуть, що свіжі машини все ще надходять на ринок, незважаючи ні на які перешкоди. «Попит хоча і далеко не такий, як раніше, але машини потроху продаються. Багато вийшли з цього бізнесу, тому що в збитки повлезали. Ось я, наприклад, нещодавно пригнав «бумер» 320-й, а у нього коробка полетіла, як тільки в Україну заїхав. Мінус $ 500 відразу», – скаржиться продавець Валерій. Заважають бізнесу і місцеві поліцейські.

«Ганяють нас періодично. Хочуть гроші за те, що ми тут торгуємо. Хтось їм дає, я особисто – ні. Я взагалі більше в інтернеті продаю», – каже
Михайло.

У прес-службі поліції Києва сказали, що поки правоохоронці взагалі не займаються литовськими автомобілями. Винятком є ​​випадки їх угону або участь у злочинах. Так що цей ринок – не в їх компетенції.

Будуть проблеми

Тим часом експерти кажуть, що все «довіреності» і «співробітники іноземних фірм» – обман і шахрайство, а машини просто ввозяться іноземцями та продаються тут за фіктивними документами. «Якщо є легальні схеми з ввезення таких авто, навіщо тоді в ВР зареєстровано 26 проектів закону про їх легалізацію?! Такі автомобілі завозяться в Україну не резидентами країни і не можуть перебувати тут більше восьми днів», – говорить директор Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів автомобілів Олег Назаренко. За його словами, всі ці напівлегальні схеми не дають можливості покупцеві оформити право власності на куплений ним автомобіль. Більш того, навіть у разі прийняття закону про легалізацію ймовірність того, що людина або фірма, яка продала вам авто і за документами є його власником, захоче реєструвати його на нового власника, вкрай мала.

«Провідні фірми, які ганяють авто з Європи, за останні роки продали більш ніж за 10 тис. автомобілів. Тому, в разі прийняття в Україні закону про легалізацію, таким фірмам простіше буде закритися і зникнути, ніж перереєструвати десятки тисяч автомобілів і платити за них податок», – впевнений Назаренко.  Правда, сподіватися на швидку легалізацію навряд чи варто. «Цей бізнес сьогодні в Україні кришується поліцейськими, митниками та народними депутатами, для яких прийняття такого закону означає кінець їх доходів. Але рано чи пізно ми до цього прийдемо», – резюмував Назаренко.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!