Експерти пояснили, на що звертати увагу при покупці автомобіля з пробігом

0
1664

Пропозиції на ринку автомобілів з пробігом вражають масштабами. Як, втім, і кількість обманів. І сьогодні будь-якому охочому придбати автомобіль необхідно знати основні проблемні місця, на які варто звертати увагу.

Журналісти autonews.ua поспілкувалися з автомобільними експертами і людьми «биваліми», і виділили основні етапи, які слід послідовно пройти при покупці автомобіля з пробігом.

При наявності скромної суми доводиться довго і наполегливо шукати, підбираючи модель під себе. Можна насолоджуватися переглядом машин до яких «лежить душа», але доводиться робити вибір між тими, які можна купити на виділені кошти.

Відібравши для себе кілька варіантів, варто зателефонувати з продавцями і домовитися про зустріч. По телефону ви мало що дізнаєтеся, а фото може бути зроблено в виграшному для продавця і автомобіля ракурсі і не передасть повноцінно всієї картинки. Головним і вирішальним, звичайно ж, буде знайомство з автомобілем.

Існує кілька основних правил, які дозволять тверезо поглянути на машину і не пропустити на емоціях важливі деталі. З чого ж почати?

Зовнішній огляд

Знайомство починається з екстер’єру, який повідомить про стан кузова автомобіля. Чи були серйозні удари, торкнулася чи кузов іржа і пошкоджено чи лакофарбове покриття.

  • Дивимося по низу кузова і в колісних арках не видно чи відколів, пошкоджень, перевірте фарбу на відміну відтінків або структури;
  • Невеликий магніт допоможе виявити прокрашенную частина. Рихтування вимагає накладення грунтовки перед фарбуванням і на такій ділянці магніт не буде триматися;
  • Досліджуємо диски на наявність битих ділянок, іржі та кількості важків для балансування;
  • Досліджуємо моторний відсік на наявність потертостей, затертих гайок, витоків, тріщин на трубках;
  • Перевіряємо протектор шин, включаючи запаску. Протектор повинен бути не менше 3 мм, а нерівний знос може повідомити про проблеми з підвіскою;
  • Перевіряйте стики між елементами кузова, вони повинні бути рівними;
  • Огляньте дах, зверніть увагу на те, щоб не були пошкоджені стійки, як основний елемент жорсткості кузова;
  • Натисніть над колесом, щоб машина присіла і відпустіть. Справні амортизатори повернуть кузов в попереднє положення плавно, різкий ж скачок повідомить про несправності.

Інтер’єр може багато розповісти про звички господаря і акуратності. Пам’ятайте, що якщо в салоні курили, то від запаху ви вже не позбудетеся до кінця, навіть якщо змінити оббивку крісел. Продавлені седушкі говорять про те, що на автомобілі багато їздили, а надмірний аромат освіжувача може ховати небезпечні симптоми. Увімкніть вентиляцію на максимум і послухайте роботу моторчика, а потім і підключіть кондиціонер. З дефлекторів не повинно виходити неприємного вологого запаху.

Тестування – перший і важливий момент

Ви купуєте машину, як надійного супутника. Вам повинно бути в ній комфортно і затишно. І тільки в процесі їзди стане зрозуміло чи підходить вам машина і чи буде вона служити вам справно. Так що після огляду зовнішності і салону приступайте до запуску двигуна:

  • Заводите остиглий двигун при вимкненому кондиціонері і радіо;
  • Зверніть увагу наскільки швидко і легко запускається двигун;
  • Вийдіть і подивіться на дим з вихлопної труби. Чорний, синій, білий дим повинен вас насторожити і стати приводом для ретельної діагностики на СТО;
  • Дивіться на тахометр і на стрілку, яка повинна триматися близько 1 000 обертів і не стрибати;
  • Слухайте шум двигуна, нерівна його робота, свист і стуки можуть свідчити про несправності;
  • Прокачайте кермо – покрутіть його на всі боки до упору. Сторонніх звуків і посмикувань бути не повинно;
  • Погазуйте на місці пару раз, нагріваючи мотор. Це допоможе перевірити охолоджуючу систему, і виявити неполадки, якщо вони присутні. Ефект від використання «антідима» в такому випадку пропаде і варто вийти і ще раз поглянути на вихлопні гази.
  • Починаючи рух переконайтеся, що зчеплення не провалюється і не сильно жорстке, а підхоплювати воно повинно ближче до верхнього положення;
  • Передачі повинні перемикатися плавно, без клацань і перешкод. Будь-яке надмірне зусилля говорить про швидку втрату працездатності. Коробка «автомат» не повинна створювати гул на ходу;
  • При русі прямо відпустіть кермо – машину не повинно відводити в бік від траєкторії;
  • При проїзді ям, поворотів не повинно бути клацань, стукотів або посилення гулу;
  • Перевірте гальма – педаль повинна бути пружною, але не жорсткою, а при гальмуванні не повинно бути скрипів.

Перевірка на СТО

Навіть якщо ви не знайшли до чого причепитися, варто відправиться на СТО, де фахівці зможуть провести діагностику з використанням приладів і верстатів. Повірте, це дешевше, ніж згодом ремонтувати автомобіль. Якщо ж господар не відразу готовий їхати на діагностику, то це привід задуматися про те, що вас можуть обманювати.

Фахівці на станції технічного обслуговування проведуть ряд робіт:

132 грн
Топ продажів
  • – діагностику ходової;
  • – діагностику електрообладнання;
  • – перевірку лакофарбового покриття;
  • – здійснять побіжний огляд роботи двигуна і коробки передач.

Вартість такої процедури на сьогоднішній день становить мінімум 550 грн у досвідчених фахівців з рекомендаціями. Якщо ж майстри буде щось бентежити, він запропонує вам розібрати і зазирнути глибше, але це вже зажадає доплати, яка буде коливатися в залежності від обсягу робіт.

Юридична перевірка

Якщо вас все влаштовує в плані технічного стану і ціни, то саме час перевірити легальність автомобіля і переконатися, що машина дійсно має українську реєстрацію, знаходиться не в угоні, не під арештом або судовим розслідуванням.

Мінімальну перевірку можна провести за номером автомобіля через сервіс Telegram, звернувшись до «боту» Auto Data UA, або на офіційному сайті Управління Безпеки Дорожнього Руху (УБДД) України, а також зробивши запит на сайті igov.org.ua.

Вам нададуть інформацію:

  • – про власника;
  • – про транспортний засіб;
  • – про дату останньої реєстрації і перереєстрації.

Більше відомостей можна отримати по Vin-коду, зробивши запит в державні служби або в спеціальні організації. Благо зараз інтернет рясніє пропозиціями. Державою визначено вартість такої інформації в розмірі трохи більше 60 гривень, але приватники беруть за неї від 130 грн.

Купувати чи ні машину без розмитнення

Вплутуватися в придбання нерозмитненого автомобіля чи ні – особиста справа кожного. Важливо пам’ятати, що з травня вступлять в силу дозволу на зупинку і перевірку легальності перебування ТЗ на території України. І порушників чекають чималі штрафи. Розмитнити машину доведеться протягом найближчого місяця, якщо у Верховній Раді не дозволять продовжити терміни.

Крім того, перевірка на легальність і відповідність номерів даному автомобілю, є просто обов’язковою процедурою для ризикують. І для цього існують онлайн сервіси в країнах звідки привезені автомобілі:

– Латвія – безкоштовний сервіс e-CSDD, де після короткої реєстрації ви зможете пробити машину по вин-коду;

– Польща – сервіси Historia Pojazdu і ePUAP. У першому випадку сайт видасть інформацію про будь-якому транспортному засобі з 2014 року. Другий сайт являє собою Єдиний реєстр, як і у нас в країні;

– Литва – сервіс Regitra, повідомить досить повну інформацію про шуканий автомобілі.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!