Нові правила для власників євроавто: що придумали нардепи

2
1361

Українці при ввезенні автомобіля зобов’язані заплатити акциз, мито (10%) і ПДВ (20%). Прийнятий за основу законопроект передбачає значне зниження акцизних ставок. Комітет з митної і податкової політики пропонує ввести дві формули підрахунку акцизів. Перша — для авто на бензинових двигунах, друга — на дизельних.

База для перших – 50 євро, для других – 75 євро. Цю ставку множать на коефіцієнт віку і коефіцієнт обсягу двигуна. Щоб визначити коефіцієнт двигуна, його обсяг необхідно розділити на 1000.

Що пропонують нардепи?

Позицію комітету з питань податкової політики висловила народний депутат від Блоку Петра Порошенка Ніна Южаніна. У кожного автолюбителя буде 180 днів після вступу в силу закону, щоб оформити своє авто. Якщо це зробити в перші 60 днів — ставка буде 0,5, наступний місяць — 0,75. У наступні три місяці діє стара ставка, але без штрафних санкцій.

“Перші 60 днів для ставок податку буде використовуватися коефіцієнт 0,5. Це означає, якщо людина дійсно хоче зробити всі платежі, то вона матиме можливість заплатити половину ставки. Я не знаю, який можна надати ще варіант, щоб усі були задоволені. На засіданні комітету зрозуміли, це найбільше, що можна було зробити… Третій місяць — коефіцієнт 0,75, а у нас всього період, як пам’ятаємо, 180 днів. Наступні 90 днів розмитнення будуть за тією старою ставкою, але без штрафних санкцій”, — пояснила Южаніна.

Правда, фінальна версія пропозицій буде лише після публікації проекту закону перед голосуванням.

Штрафи зміняться?

Ні. У другому читанні народні депутати збережуть прийняті норми.

8500 грн – такий штраф загрожує водієві, який їздить на чужому автомобілі (якщо управляє авто не той, хто його ввіз на територію країни), або на машині з простроченими термінами ввезення. За повторне порушення – 17 тис. грн і позбавлення водійських прав строком на 1 рік.

Авто на іноземних номерах можна завозити на 10 діб. Якщо прострочити цей термін, загрожують великі штрафи. Затриматися більше 20 діб – 85 тис. грн. Якщо ж більше місяця користуватися єврономерами або “втратити” таке авто, доведеться заплатити штраф у розмірі 170 тис. грн або ж чекає конфіскація машини.

Думки сторін

Кілька учасників акції протесту під стінами Верховної Ради заявили, що одна з основних вимог активістів за “єврономери” — прибрати прив’язку податку до віку автомобілів. На думку активістів, саме ця норма допоможе істотно знизити податок на такі авто.

Раніше один з керівників “АвтоЕвроСила” Роман Старченко заявляв, що крім прив’язки до віку, активісти організації виступають категорично проти імпорту автомобілів з Росії, а також вимагають спростити процедуру розмитнення авто.

Правда, по факту єдиного переліку бажань, пропозицій і вимог з боку прихильників дешевих “єврономерів” немає. Представники різних організацій прагнуть нав’язати нардепам свої вимоги, часом економічно нічим не обґрунтовані.

“Є офіційні представники (активістів авто на єврономерах. – Ред.), вони були на комітеті і викладали пропозиції. Мені ніхто з них ні на вулиці, ні в комітеті не давав свої пропозиції. Все що я знаю про них — лише через ЗМІ та спілкування на вулиці. Конкретики в стилі “ось ваш законопроект, а це наші до нього поправки” не було. Вони принесли пропозиції в формулюванні своїх бажань лише після того, як були подані поправки…”, – пояснила ситуацію народний депутат від БПП Оксана Продан.

При цьому під стінами Верховної Ради кілька тисяч активістів всерйоз чекають від парламенту прийняття законів. Саме тому в парламенті готуються голосувати вже 8 листопада.

За словами народного депутата від БПП Миколи Фролова, вже до кінця тижня питання по євроавто буде вирішене в парламенті. Нардепи самі зацікавлені, щоб незаконний бізнес і схеми, побудовані на євроавто, були зруйновані.

“Оцінюючи настрої тих людей, які стоять у стінах Ради, ми не повинні забувати про мільйони, які придбали автомобілі, заплатили податки, не порушуючи закони України. Адже всі проблеми цих людей (активістів авто на єврономерах. – Ред.) через те, що вони порушують закони. Так, у них може бути і негативне ставлення до законопроектів, але це не означає, що їх не потрібно приймати. Тягнути далі вже нікуди”, – заявив нардеп.

2 КОМЕНТАРІ

  1. здается мне что “ИСТОРИЯ с ЕВРОБЛЯХАМИ” большая АФЁРА нашего правительства… для начала они ЗАПУСТИЛИ в страну много таких машин, сейчас позволят им их растаможить дешевле, а вот потом начнется САМОЕ интересное: УЖЕ МУСИРУЕТСЯ ТЕМА ОБ ОБЛОЖЕНИИ НАЛОГОМ СТАРЫХ АВТО (БОЛЬШЕ 5 ЛЕТ) И ОБЛОЖАТ всех в Украине этим налогом (деньги ведь на растаможке потеряли – типа основание для этого) … короче говоря ЗАСТАВЯТ ОСТАЛЬНЫХ ЗАКОНОПОСЛУШНЫХ ВОДИТЕЛЕЙ ВОЗМЕЩАТЬ РАСТАМОЖКУ ЕВРОБЛЯХ!!!!!!!!!!!!!!! НУ И БЛЯХЕРЫ ТОЖЕ БУДУТ ПЛАТИТЬ… и как итог наши вершители НИЧЕГО не делая заработают кучу денег на МАЛООБЕСПЕЧЕННЫХ ЛЮДЯХ потому как на старых ато ездят пенсионеры и малополучающие.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.