Яким повинен бути техогляд авто в Україні

0
921

В 2011- му я в ранзі Першого заступника Глави Ради автомобілістів при Кабміні разом з колегами ходив до Президента Януковича і таки вмовили його скасувати корупційний техогляд! Скасування цього ТО було одним з вимог Першої акції протесту автомобілістів 5-6 лютого 2009! Ми вийшли під Верховну Раду і перемогли! Тому я боюся, що знову повернеться старий корупційний ТО, але те, що сам ТО повернеться не обговорюється, тому що в тексті угідь з ЄС Україна взяла зобов’язання приєднатися до Директиви ЄС / 40/2009 (зараз 45) і ввести ТО! 
А ось яким він буде? І який ТО нам потрібен?

Мої тези:

1) Будь-які авто до 5 років ТО не повинні підлягати. Це європейські Правила;

2) Акредитованого СТО та навчати фахівців з проведення ТО повинні не чиновники. Контролювати і призначати СТО повинні самі автомобілісти. Наприклад, в Німеччині ТЮВ і Декру акредитував АДАКОМ (Німецький автоклуб) – громадська організація;

3) Повністю прибрати хабарі! Наприклад, в Литві, не дивлячись на відеофіксацію і відсутність контакту водія з працівниками СТО, водії просто нібито “забувають” в попільничці 50 євро і будь-яка бляха перед відправкою в Україну проходить ТО, хоча і чадить як паровоз! Що пропоную? Разом з відеофіксацією зобов’язати зберігати карту діагностики при проходженні діагностичного стенда. Стенд не обдуриш і не сфальсіфіціруешь карту.

4) Дозволити автодилерам теж проводити ТО! Жигулі можна перевірити і на звичайному СТО, а ось сучасний авто з комп’ютером не перевіриш без діагностичного стенда і програмного забезпечення. У кого воно є? Тільки у дилерів. Мені смішно було читати в законопроекті про ТО про зобов’язання автозаводів видати безкоштовно акредитованим Мінінфраструктури СТО програмне забезпечення.

Уявіть собі, що Бундестаг Німеччини прийняв рішення зобов’язати Вас віддати німецькій фірмі Вашу інтелектуальну власність. Віддасте? Ні! Ось приблизно так само відреагує Мерседес на Закон України, який зобов’яже їх видати їх ПО українським СТО. Видасть, але тільки якщо сам їх акредитує. Так в ЄС!

5) Ввести кримінальну відповідальність за проведення фальшивого ТО або за неякісний то.В СРСР була кримінальна відповідальність за випуск на лінію несправного авто. Я б повернув. Уявіть собі: виїхало після ТО авто, відмовили гальма і водій вбив людину. Хто піде в тюрму? 
Водій! А я вважаю, що якщо експерт автотехнічної експертизи дасть висновок про неякісне ремонті або ТО, то піти до в’язниці повинні і відповідальні особи СТО. І відразу ж потік бажаючих отримати право на проведення ТО зменшиться!

6) Заборонити в разі виявлення при ТО несправностей, що загрожують БД, їхати з СТО без ремонту. Зараз у нас як? Приїхав на ТО з лисими гальмівними дисками, не пройшов ТО і поїхав “домовлятися” на інше СТО. А як в Німеччині? Вас не випустять з СТО на несправному авто. Або ремонтують тут же поруч або на евакуаторі їдь. Спробуєш уехать- викличуть поліцію! 
7) Контроль за ціноутворенням при ТО покласти на громадські організації автомобілістів. Я розумію, що є вільний ринок, але можливий картельну змову СТО. Потім встановлять божевільні розцінки на ТО і будуть собі премії по мільйону, як Нафтогаз, виписувати ..

Якщо вже ми і взяли на себе зобов’язання ввести ТО, то краще такий! Інакше знову нам з Друзями, як 5-6 лютого 2009-го, доведеться акцію протесту організовувати і Раду блокувати, вимагаючи скасування корупційного ТО торгівлі талончики.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!