car and calculator. rising costs for car sales, leasing, workshop, refueling and insurance

2018 року імпортні автомобілі з ЄС подешевшають на 1% через зниження мита. За Угодою про асоціацію з Євросоюзом Україна повинна знизити мито на ввезення автомобілів з ЄС до 0. Але поки що рівень ввізних ставок для бензинових і дизельних авто з ЄС становить від 9% до 10%. За умовами угоди Україна може встановити перехідний період на 10 років, що і зробила. Тобто щороку мито зменшуватиметься на 1%.

Але цей відсоток майже не відчутний, вважає голова Всеукраїнської автомобільної асоціації імпортерів і дилерів Олег Назаренко. Щороку до машин з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) підвищуються екологічні вимоги. Виробник змушений впроваджувати нові технології, які зробили б автомобіль екологічно безпечнішим. Це призводить до подорожчання самого автомобіля.

“Цей відсоток майже ніщо, – говорить Олег Назаренко. – Це 100-90 доларів зниження на одному автомобілі. А машини дорожчають з року в рік, оскільки до них висувається все більше екологічних вимог”.

Якщо машина коштує 10 тисяч доларів, то зменшення акцизу на 1% – це всього лише 100 доларів, які суттєво не впливають на вартість автомобіля.

Україна могла б відразу знизити мито до 0. Це було б помітніше. Крім мита, при розмитненні легкового автомобіля потрібно заплатити акциз (залежить від об’єму двигуна) і податок на додану вартість в 20%. Олег Назаренко вважає, що машини потрібно звільнити від усіх податків. Тоді автомобілі стануть доступнішими і зменшиться кількість ввезення машин без розмитнення на литовських і польських номерах.

На ціни впливає цінова політика заводу виробника і курс гривні до валюти закупівлі. Тому невелике чергове зниження ставок мита на авто з ЄС ніяк не вплине на ціни, погоджується Сергій Боровик, директор з маркетингу групи компаній “АІС”.

“Євро до гривні, втім, до долара також, зростає в рази швидше, ніж знижуються ставки мит. Наприклад, за рік євро зміцнився до долара на 10% -15%, тобто авто з ЄС в доларах стали дорожче на 10%-15 %. Додайте до цього девальвацію гривні”, – говорить експерт.

У валюті ціни на автомобілі за рік не змінювалися. Короткострокові стокові та інші акції не беруться до уваги.

Але попит на нові авто зростав високими темпами стосовно аналогічного періоду минулого року. Восени зростання припинилося, динаміка листопада – з невеликим мінусом до минулого року, додає Боровик.

“Причина падіння попиту останні місяці – “литовці”, легальний б/в імпорт, девальвація. За підсумком року очікуємо місткість ринку нових авто близько 80 000 одиниць”, – каже Сергій Боровик.

2018 рік може стати рекордним з продажу вживаних автомобілів. У грудні 2018-го закінчується дія пільгових ставок акцизу для розмитнення б/в машин, прийнятих 2016 року. Пільгові ставки зробили підтримані автомобілі на 2000-4000 тис. доларів дешевше. Якщо парламент не продовжить дію закону, то авто подорожчають з 2019-го.

Так, з початку 2017 року українці розмитнили за пільговим акцизом 50 309 б/в автомобілів. Це в 3,8 раза більше, ніж за аналогічний період 2016-го. Кількість ввезених автомобілів 2018-го зросте не на менше, прогнозують спеціалісти

До набуття чинності закону акцизний податок був настільки великим, що податкове навантаження на старий транспортний засіб досягало 90% – майже стільки, скільки коштував цей автомобіль.

Україна з Нового року звільнить електромобілі від податків: ПДВ – 16,8%, і акцизного збору – 109 євро. Залишиться тільки збір до Пенсійного фонду – 4,8%.

Від ПДВ і акцизу електромобілі звільняються на рік – до 31 грудня 2018 року. Також парламент позбавив від ПДВ служби таксі з електромобілями і послуги з прокату та лізингу електричних авто. Однак ці зміни ще повинен підписати президент.

У листопаді 2015 року в Україні скасували 10%-ве мито на ввезення електрокарів. Через це в країні в 2016 та 2017 роках подвоювалась кількість електрокарів.

Скасування ПДВ і акцизу дозволить збільшити продажі в десятки разів, вважає Олег Назаренко. Це зробить електромобілі дешевше, ніж в Європі, на 17%, прогнозує співзасновник Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида. Наприклад, в Польщі ПДВ на електромобілі – 23%. Зараз в Україну переважно потримані електрокари. Але скасування податків вирівнює їх в ціні з машинами з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ). Крім того, Міністерство інфраструктури вже розробляє проект створення мережі швидкісних зарядних станцій для електромобілів.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут