Сталеві, ковані або литі колісні диски – експерти розкрили особливості експлуатації

0
689

До цих пір розпалюються суперечки про те, чи міняти колісні диски через певний проміжок часу або чекати поки стануть абсолютно непридатними. І тут існує кілька нюансів в залежності від типу самих дисків.

Автомобільні експерти радять користуватися колесами з розумом і правильно підходити до вибору дисків. Навіть легкосплавні диски можуть бути різними, і істотно впливати на якість управління автомобілем і термін служби підвіски.

Можна купити китайські красиві литі диски і отримати через півроку купу пошкоджень, оскільки якість матеріалу виявиться «паперовою». Тоді і заміна вас чекатиме протягом перших трьох років. А можна на заводських легкосплавних дисках проїздити більше 10 років і не знати проблем.

Але як визначити, коли настає термін заміни колісних дисків в автомобілі? І які краще вибрати – литі, ковані або сталеві?

Тип колісного диска

Термін служби і ймовірність заміни дисків залежать від різновиду диска. Так сталеві (штамповані) колеса служать значно довше, оскільки будь-яке пошкодження легко виправляється. Нехай вони вважаються важчими, ніж легкосплавні, але надійність часом переважає над красою. Недолік їх в тому, що вони схильні до іржі і врятувати від неї може своєчасне фарбування.

Легкосплавні литі диски – являють собою сплав з алюмінієм і є найбільш поширеним типом, оскільки пропонують гарний дизайн і відносно невисоку вартість. Їх недолік в тому, що при серйозному ударі диск може тріснути і тоді доведеться застосовувати метод зварювання, а це вже скорочує термін служби колеса в половину, оскільки в цьому місці диск буде слабкий. Плюс прокатка таких дисків сильно їх пошкодить, прискорюючи час їх відходу на звалище.

Найбільш бажані – ковані диски. На відміну від литих вони проходять додаткову термомеханічну обробку і піддаються куванню, в результаті чого виходить більш міцний диск з меншою вагою, ніж литий. Вони часто використовуються в автоспорті, їх вважають найміцнішими. При пробитому колесі такий диск дозволить доїхати до фінішу без заміни покришки і збереже свою цілісність. Єдиний недолік такого диску – це його висока вартість.

«Я раджу використовувати взимку залізні диски, влітку – ковані. Литий часто важить стільки ж, як і залізний. Коване колесо свідомо легше. Підвіска – це маса, чим легше у тебе колесо, тим легше вона відпрацьовує нерівності покриття», – радить автогонщик і власник СТО Олексій Штанько.

Зношення колісного диска

Про час заміни говорить зношення диска. Сталевий диск можна чистити від іржі до нескінченності або фарбувати його, але якщо кількість важків при балансуванні вже не рятує, то пора задуматися про його заміну. Тому як в першу чергу може страждати підвіска автомобіля від незбалансованості коліс.

Литі диски можна готувати до заміни після першої тріщини або рихтування. Цільними вони вже не будуть, а проблема в місці пошкодження не змусить себе чекати. Але якщо ж їзда була акуратною, то міняти їх не потрібно. Ковані диски пошкодити дуже складно, але відновленню вони піддаються краще, ніж литі і наслідки ремонту не так сильно відіб’ються на його роботі.

«Якщо у вас є на колесі коло, то ви поки в безпеці. Якщо ж було пошкодження, зварювання, прокатка, то чекайте сюрпризів і готуйтеся до заміни», – говорить експерт.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!