7 звичок водіїв, які псують машину

0
3143

З кожним роком автомобілі стають досконалішими. Покращується рівень інтелектуальних систем, якості безпеки, а двигуни споживають все менше пального. Сучасні моделі середнього цінового сегменту вже давно навчилися автоматично вмикати фари у темряву, двірники – в дощ, адаптувати підвіску до типу дороги. Системи в машинах до 30 тисяч доларів можуть зупиняти авто перед перешкодою і спрогнозувати зіткнення, пише obozrevatel.com.

Здавалося б, основні ризики під час руху сучасне авто бере на себе. А його вузли здатні витримати будь-яке навантаження. Проте є застереження: водій так само лишається головним і навіть найдорожчий автомобіль є набором механізмів, котрі мають певні вимоги в експлуатації. Та й законів фізики ніхто не відміняв.

Пересічний водій із повним набором шкідливих звичок вже за рік їзди може суттєво скоротити ресурс свого автомобіля і безповоротно пошкодити деякі деталі.

Найдорожча частина машини – кузов. Він швидше псується через дві звички власника – кидати авто де завгодно й мити на мийках без черг. За статистикою провідних страхових компаній України, найчастіше шкодять фарбу легковиків на стоянках супермаркетів та на парковках уздовж дороги. Наслідком близької парковки є рубці на кузові від дверей сусідніх машин і потерті бампери від возиків та недосвідчених автомобілістів. Навіть після ремонту й якісного підбору фарби ваша машина вже ніколи не буде такою, якою зійшла з конвеєра. Спеціалісти помітять різницю щонайменше по товщині лакофарбового покриття.

Поганою є літня звичка лишати авто у затінку дерев. Наприклад, сік тополі лишає на кузові жовтогарячі цятки, що всотується у фарбу. Їх виводять спецзасобами.

Ті власники, які звикли мити авто на сумнівних мийках, ризикують вже у перші кілька місяців машини отримати дрібну павутину на кузові з подряпин лаку. На більшості бюджетних мийок працює некваліфікований персонал. Такі спеціалісти витирають машини по залишку піску й пилу. Так і утворюються мікроподряпини. З часом вони стають глибшими і може початися корозія. Та й якість хімії на мийці теж може бути не найкращою. Деякі дешеві шампуні псують хромоване покриття на пластику.

Шкодить автомобіль і звичка водія розганяти авто на непрогрітому двигуні. Це полюбляють власники легковиків із 2,5-5 літровими турбованими двигунами. Мовляв, авто потужне, швидкісне й недешеве, витримає. Воно справді витримує. Але ресурс двигуна скорочується щонайменше на 20 відсотків. Посилено зношуються поршні, кільця, колінчастий вал і клапани.

Поширеною звичкою є проїзд автомобілем після нічної стоянки по лежачих поліцейських, вибоїнах чи бордюрах. Це прямий шлях на СТО з ремонту ходової частини. Адже деталі підвіски, як й інші вузли, потребують прогріву. Після понад 10 годин простою на холоді всі гумові деталі стають менш еластичними. З часом рвуться сальники й прокладки ходової частини, течуть амортизатори. Часто у міському потоці можна помітити, як авто попереду пригальмовує через кожні 10 секунд. Його стоп-сигнали практично не гаснуть. Під час такого стилю їзди посилено стираються гальмівні колодки та накладки. Їх прийдеться міняти у двічі частіше, ніж можна було б.

На машинах із автоматичними коробками передач поширеною поганою звичкою є перемикатися із заднього ходу в режим “драйв” ще до повної зупинки. Власники авто із механічними коробками передач полюбляють різке прискорення й гальмування передачею. Як в першому, так і в другому випадках, це псує шестерні трансмісії. Також чимало власників машин на “механіці” практикують на світлофорах стояти із витиснутим зчепленням. Це призводить до скорочення ресурсу диска зчеплення на 50 відсотків.

У холодну пору не варто тримати теплу температуру в салоні до останніх секунд поїздки. Це спричинить до того, що зранку скло буде запрілим у кращому випадку. А в мороз покриється кригою. Звісно, лід можна відшкребти, заднє й лобове скло нагріти. Але це недоцільне навантаження на електросистему машину. Особливо в холодну пору. Щоб такої потреби не було, достатньо за 5 хвилин до нічної підковки встановити температуру на мінімум і відчинити вікна на 3 хвилин.

Надійність сучасного автомобіля здебільшого залежить від його класу, якості розробки і рівня виробника. Але не менш важливим є наше ставлення до машини. Чим більш воно відповідальне і свідоме, тим менше коштів йтиме на його обслуговування.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.